• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Potrzeba zmian na drodze do tunelu pod Martwą Wisłą?

Maciej Naskręt
21 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku. Splot ul. Czarny Dwór, al. Hallera i Drogi Zielonej w Gdańsku.

Kierowcy sygnalizują potrzebę zmian w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Przekonują, że już teraz wspomniany splot ulic jest sparaliżowany i nie chcą przekonać się co będzie tam niebawem - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce i każą czekać na budowę Drogi Zielonej.



Czy dojazd od strony Przymorza i Zaspy do tunelu pod Martwą Wisłą wymaga zmian?

Od kilku tygodni kierowcy narzekają na korki w rejonie skrzyżowania ul. Czarny Dwór i al. Hallera w Gdańsku. To jedno z najważniejszych skrzyżowań, które kierowcy będą mijać w drodze do i z tunelu pod Martwą Wisłą.

- Urzędnicy pewnie będą bardzo zaskoczeni gigantycznymi korkami na ulicy Czarny Dwór. Już na dzień dzisiejszy dojazd w kierunku tunelu wygląda tak, że rano zakorkowana jest cała wspomniana droga, nie da się na nią po prostu wjechać, kolejka aut sięga ul. Dąbrowszczaków - opowiada pan Marek, kierowca.

Gdzie leży problem? - Z al. Hallera w kierunku plaży w Brzeźnie jedzie przy każdej zmianie świateł ok. pięciu samochodów, ale światło zielone na tej relacji świeci się tam tak długo, jakby była to główna przelotowa trasa. Zmiana programów sygnalizacji powinna być poprawką, jaką należałoby już teraz wykonać - mówi nasz czytelnik.

To nie koniec pomysłów na usprawnienie przejazdu opisywanym skrzyżowaniem. Kierowcy już po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą mogą napotkać kłopoty jadąc skrętem w lewo z Drogi Zielonej w al. Hallera. Zdaniem naszego czytelnika lewoskręt jest tam za krótki - maksymalnie może wjechać tam zaledwie sześć aut. W efekcie kolejka do lewoskrętu może być znacznie dłuższa - do ul. Gdańskiej. zobacz na mapie Gdańska

- Nie chcę po otwarciu tunelu usłyszeć z ust urzędników, że korków nie dało się przewidzieć i uniknąć. Wtedy pewnie ruszą prace mające na celu usprawnić przejazd, a korki będą jeszcze większe - mówi pan Marek.

Uwagę naszego czytelnika przekazaliśmy urzędnikom z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Przekonują oni, że każde miasto - mniejsze lub większe - ze szczególnym jednak naciskiem na słowo większe - to duże skupisko ludzi. W większości gospodarstw domowych jest jeden samochód, wyjątkiem nie są rodziny z dwoma i więcej pojazdami.

- W miastach, niestety, korki były, są i będą. Budując jakąkolwiek inwestycję, nie obiecuje się, że korki znikną. Robi się jednak inną rzecz. Realizowana przez inżynierów strategia polega na przyjęciu już na etapie projektowania założenia, iż przyjęte zostaną rozwiązania, które korki będą minimalizować w stopniu maksymalnym. W Gdańsku ta polityka się sprawdza - w ubiegłym tygodniu opublikowano przecież ogólnopolski raport, mówiący o tym, że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce - podkreśla Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Tunel zdaniem urzędników z pewnością przejmie dużą część ruchu przez centrum Gdańska - w obu relacjach. Mocno odczuwalne powinny być mniejsze zatory na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Śródmieścia.

- Natomiast pojazdy wyjeżdżające z tunelu przejmować ma Droga Zielona. W planach jest jej rozbudowa i w ten sposób dopięcie tzw. ramy komunikacyjnej miasta. Mamy opracowania mówiące o kolejności rozbudowy tej drogi i wynikające z tego skutki komunikacyjne dla miasta - tłumaczy dyrektor ZDiZ.

Czytaj także: Jaka będzie Droga Zielona: miejska ulica czy szeroka arteria?

Opinie (212) 4 zablokowane

  • ) (19)

    Słuszna koncepcja,popieram.Dziwię się tylko temu systemowi Tristar- miał ułatwiać a utrudnia,zero synchronizacji świateł w Trójmieście.W godzinach szczytu mega korki,ale to pewnie dlatego że każdy ma auto bądź dwa i jeździ samemu zamiast w 3-4,a skm-ki jeżdżą puste....

    • 92 34

    • Bo to tylko tristar. A powinien by fivestar.

      • 42 2

    • Jak miało być tak dobrze to dlaczego zdecydowano, że Gdynia będzie odpowiadać za wdrożenie? (9)

      • 9 2

      • Bo cwaniaczek Budyń wiedział, że to nie wypali i wolał utopić w to gryzonia

        • 21 4

      • Budyń bierz się za czerwona drogę bo utkniemy w korkach na lata. (7)

        Gdynia już chyba 10 lat temu wybudowała i tam tristal ma gdzie przekierować auta stojące w korku a u nas w budyniowie będzie nie wykorzystany bo dróg alternatywnych nie ma.

        • 7 13

        • zadnej idiotycznej autostrady przez centrum Wrzeszcza! (5)

          Najglupszy pomysl na swiecie.

          Korkow nie zlikwidujesz budujac wiecej autostrad w miescie. Zrownowazony rozwoj miasta (nie budowac miast podzielonych na strefy mieszkalne, biurowe, handlowe i uslugowe, ale wymieszane, aby nie trzeba bylo o 8 jechac z A do B i potem wszyscy z B do C, a potem z C do A), zabudowac tereny niezagospodarowane tak w Srodmiesciu, na Dolnym Miescie czy we Wrzeszczu, co sie aktualnie dzieje (Wyspa Spichrzow, Garnizon, Browar). Stawiac na komunikacje zbiorowa, poprawiac jej oferte i jakosc, rowerowa - wliczajac niewykonany do tej pory pomysl rowerow miejskich, a takze - uwaga - piesza.

          Drodzy wyznawcy samochodow. Nie chodzi o to, aby komus dokopac, czy aby komus utrudnic zycie. Miasto to cos wiecej niz autostrada, estakada i 80kmph na zielonej fali. Miasto to spolecznosc, wiezi miedzyludzkie, poczucie wspolnoty. Nie da sie tego budowac stawiajac kolejne ekrany akustyczne i budujac nastepne tunele.

          Ile razy udalo sie Wam przejechac z pracy do domu nie wyklinajac na innych "debili" na drodze, chodnika, sciezkach rowerowych? Mysle, ze prawie nigdy. Sprobujcie kiedys przjechac sie rowerem. Do 5 km to nie jest problem wiosna czy latem. (A jesli jest, to najwyzsza pora sie wziac za siebie).

          Aha, do tych, ktorzy beda zaraz mowic o dostawczakach, czy karetkach. Nie, sa grupy pojazdow, ktorych nie da sie latwo zastapic. Jednak nikt mi nie wmowi, ze jest ich 100%. Moze 30-40% samochodow na drodze to auta, ktore rzeczywiscie sa potrzebne.

          • 23 7

          • (2)

            W Indiach wiele towarow w transporcie lokalnym przewozi się na rowerach i wózkach ręcznych. Dlaczego nie można zastąpićw budyniowie tych dostawczaków, skoro namawiasz kierowców na przesiadkę na rowery?

            • 6 4

            • nie bądźmy ekstremistami

              czym innym jest wiezienie tyłka do biura, czym innym wiezienie palet z żywnością.

              • 9 1

            • wiezi spoleczne

              Nie chce nawiazywac wiezi z plebsem z ..;)
              To wyrazeni jest jrdnym z odwiecznego arsenalu socjalistow.

              • 0 1

          • drogi wyznawco rowerów (1)

            Spróbuj codziennie wstawać o 5-tej, grzac 20km do pracy, nieważny deszcz, śnieg, mróz. Posiedź 10h spocony, mokry, pozniej pojedż po dziecko do przedszkola. Wtedy pogadamy.

            • 10 2

            • No przecież napisał wiosna lato do 5 km!

              • 0 0

        • co gdynia wybudowała?

          Remont estakady i cala gdynia to jeden wielki cyrk...

          • 7 3

    • Tristar jeszcze nie działa i nie wiadomo czy w ogóle będzie działać tak jak powinien (2)

      • 18 0

      • Bo tu nie chodziło o działanie, a o zbudowanie (1)

        A dokładniej, o zarobienie przy okazji przetargu na zbudowanie tego dziwoląga.

        • 26 2

        • Chodziło o poszerzenie listy milionerów.

          • 20 1

    • SKM-ki jeżdżą puste

      Ot i cały the bill = debil
      Świat poza monitorem komputera wygląda zupełnie inaczej, niż w twojejbiednej chorej głowie

      • 18 4

    • (1)

      Puste SKM-ki? Wychodzisz czasem z domu?

      • 25 1

      • SKM bywają często puste - zależy w jakiej relacji i o jakiej porze dnia

        jeśli jest krótki skład to zwykle nie są puste. Kiedyś jeździły co 6 minut - jakby teraz tak jeździły to na pewno rzadziej byłyby pełne. W każdym razie lepiej przekonywać do korzystania z nich niż tworzyć kolejne elementy sieci drogowej, które i tak będą zakorkowane na skrzyżowaniach.

        • 3 2

    • 3 tygodnie (1)

      Aby wprowadzić skuteczne zmiany w Tristar, potrzeba około 3 tygodni, jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

      • 0 0

      • O co Ci chodzi

        Jak można wprowadzić zmiany w czymś, co nawet nie zaczęło działać?

        • 0 0

  • (2)

    Otwierać nie marudzić. Ruch na Podwalu się zmniejszy.

    • 55 13

    • Co chcesz otwierać, kiedy do końca budowy jeszcze co najmniej pół roku?

      A i to nie jest wcale pewne, bo cwaniaczki z OHL chcą dopłaty za swoje opóźnienie i rzekome trudności przy budowie. A nasze wspaniałomyślne władze - jak zwykle - wybiorą najlepsze dla siebie rozwiązanie. PR powie oczywiście, że to było najlepsze dla ludu i mamy być wdzięczni i bić brawo.

      • 3 10

    • no właśnie otwierac !!

      wreszcie będzie można normalnie do Gdańska wjechać.
      My mieszkańcy okolicznych wiosek odliczamy godziny do otwarcia tunelu czasoprzestrzennego.

      • 2 6

  • a czy Hallera nie powinna pelnic role rekreacyjna (5)

    To glowna droga dojazdowa dla rowerow, pieszych i aut nad morze. Teraz nie da sie tamtedy przejechac, a przy samym morzu mamy gigantyczne skrzyzowanie. Czy nie dalo sie tego zaprojektowac bezkolizyjnie?...

    • 29 52

    • Dało się, ale w Polsce stosuje się te rozwiązania gdzie wszędzie już są dawno wycofane - np bramki na autostradach, teraz (3)

      • 10 15

      • Ciekawe rzeczy wypisujesz, naprawdę ciekawe (2)

        Francja, Włochy, Chorwacja, Austria - zlikwidowały bramki? No popatrz, kiedy to zdążyli zrobić - w wakacje jeszcze płaciłem tam na bramkach (w Austrii za tunele i Brenner).

        • 21 4

        • w Austrii (1)

          kupujesz winietę i nie ma bramek. Są przed kilkoma tunelami.

          • 2 0

          • Czyli nie ma,tylko, że są?

            • 2 3

    • Gdzie przy morzu jest gigantyczne skrzyżowanie, bo nie kumam?

      Bo Hallera?Czarny Dwór to koło kilometra do morza ma

      • 7 9

  • kamery od detekcji ruchu patrza w niebo (5)

    Już kiedyś o tym podałam, ale redakcja się tym nie zajęła.

    • 74 0

    • światła (4)

      nie wiem jak w Polsce ale na południu Europy przed każdym tunelem są światła, jak tunel się korkuje to kolejne auta nie mają wjazdu. ciekawe, czy nasi urzędnicy wzięli to pod uwagę :) może szybciej będzie promem przez new port?

      • 12 5

      • Ciekawe czy wziąłeś pod uwagę, że promu nie będzie. (2)

        Przed wjazdami do tunelu będą tablice zmiennej treści.

        • 7 2

        • (1)

          Nie masz pojęcia to nie pisz bzdur. Będzie i to nawet większy. , bo do tunelu nie bd mogły wjeżdżać pojazdy z mat. niebezpiecznymi ADR i ich bd czekać przeprawa jedynie promem. Pozdro dla kumatych

          • 3 5

          • nadwymiary i ADR-y pojadą naokoło

            dla pół procenta ruchu nikt nie będzie kombinował z promami

            • 6 0

      • A jak korkuje się inna ulica, to też mają być światła?

        • 0 0

  • Zawsze jest jakas potrzeba
    tak samo jak nadzieja jest matka glupich

    • 9 2

  • Czarny Dwór należy zrobić dwupasmową w obie strony (miejsce jest) (14)

    Niby dwa pasy są ale jeden idzie w lewoskręt w JP i g... to daje.

    Obrońców Wybrzeża również zrobić 2 pasy w obie strony na całej długości.

    • 91 21

    • na lewoskręcie z czarnego dworu do jana pawła powinno być zielone wcześniej niż dla przeciwnego pasa

      obecnie bowiem po zaświeceniu się zielonego światła, auta skręcające z czarnego dworu do jana pawła czekają, ąz przejadą pojazdy z naprzeciwka i tak naprawdę udaje się przejechać tylko kilku autom

      • 27 2

    • Nawet nie myśl o tym, (7)

      że trasa nadmorska od JP2 do Ergo Areny będzie przelotówka.
      Dojazd do JP2 od Hallera jako 2x2 to i tak dużo.

      • 8 6

      • Wspomnisz moje słowa jak ruch pójdzie przez tunel :) (4)

        Wtedy będzie płacz bo przez Zaspę i Przymorze pójdzie tyle wozów, że to co teraz jest to jest małe piwo :)

        • 11 4

        • Właśnie o to chodzi, żeby nie poszło. (3)

          • 11 1

          • napisz szczerze (2)

            wierzysz że nie pójdzie?:)

            • 3 1

            • Pójdzie tyle ile puści Czarny Dwór (1)

              • 8 0

              • pożyjem zobaczymy :)

                • 0 1

      • Nie pisz bzdur i przeczytaj tekst ze zrozumieniem (1)

        Od JP do OW ma być dwujezdniówka, która potem będzie przechodziła w jednojezdniową - po 2 pasy w każdą stronę) aż do Ergo Areny. Potem od Grunwaldzkiej tunelem pod Pachołkiem do OT. Tyle tylko, że będzie zakaz dla tzw. TIR-ów, które (z nielicznymi wyjątkami) pojadą tunelem do Sucharskiego i dalej.

        • 1 1

        • No i po co od razu o bzdurach?

          Jest gdzieś w tym tekście wymieniona OW, że zakładasz do niej 2x2?
          Na końcu artykułu jest link do starego tekstu i tam sa warianty. Generalnie od JP2 do Gospody tylko 1 jezdnia i rezerwa pod drugą.

          • 2 1

    • To jest indolencja, arogancja i ingorancja urzędasów przyspawanych do stołków

      Jak remontowali ul. Czarny dwór można było odrazu zrobić po dwa pasy ruchu w obie strony do Al. Jana Pawła. Ale po co ? Niby kasy nie było. Jasne. Teraz będą drugi raz ją rozkopywać. To napewno będzie tańsze i mniej uciążliwe. Druga sprawa, jeszcze bardziej wkurzająca. Dlaczego do jasnej cholery nie zrobili prawoskrętu w ul. Czarny Dwór z Ul. Hallera jadąc od strony Brzeźna? Przecież miejsca tam jest w opór na dodatkowy pas prawoskrętu. Teraz jak ktoś stanie na prawym i będzie chciał jechać prosto to blokuje tych co chcieli by skręcić w Czarny Dwór, i kolejka się robi prawie że pod Balladynę. Ignoranci pieprzeni.

      • 17 7

    • (3)

      Miasto ma być dla ludzi. Nie dla samochodów

      • 9 1

      • lepiej pisz: miasto ma być dla ludzi, nie głównie dla samochodów

        sformułowania, których używasz mogą być traktowane jako przegięcie, jak chcesz wprowadzić ironię, możesz napotkać na niekumatych sceptyków i zaliczysz mało plusów.

        • 2 2

      • (1)

        Za dużo ludzi ze wsi w mieście. Po co budują nowe mrówkowce-wieżowce w najbardziej zaludnionych osiedlach Zadpa Przymorze pozbawione miejsc pracy? Generuje to ruch do Wrzeszcza i Śródmieścia a potem korki na drogach.

        • 1 3

        • to i tak lepsze, niż rozwalone osiedla za obwodnicą

          spod wieżowca można dojechać autobusem tramwajem, SKM, rowerem.

          • 5 1

  • Urzędnicy twierdzą, że zmiany są niepotrzebne, Gdańsk jest bowiem najmniej zakorkowanym dużym miastem w Polsce (5)

    Urzędnikom gratuluję podejścia

    • 191 9

    • Mieczysław wszystkowiedzący (1)

      przepowiadał także parę lat temu, że pzed turborondem w Kokoszkach może być co najwyżej kilkanaście samochodów, ale skoro Budynia od urzędu do jednej z jego wielu nieruchomości wozi limuzyna z kierowcą po bus pasie to gdzie nie ma korków, to jego urzędasy twierdzą, że korków nie ma w Gdańsku wcale

      • 21 6

      • Urzednicy twierdza ze jest ok a Wy nadal wybieracie ten sam beton lacznie z aferzysta Adamowiczem na czele.Gratulacje,pajace:)

        • 3 1

    • Jak to jest prawda , to trzeba dorównać innym i zakorkować całe 3city .

      Dlaczego mamy być jacyś inni ?

      • 17 3

    • urzednik przez duze U

      Zima jest to musi byc zimno. Auta mamy to musza byc korki.

      • 6 0

    • czytać ze zrozumieniem

      Z tego co jest napisane wynika, że poltyka planowania inwestycji przynosi rezultaty i w efekcie Gdańsk jest najmniej zatłoczonym dużym miastem w Polsce. Tylko przy złej woli, albo z braku umiejętności czytania ze zrozumieniem może wyniknąć stwierdzenie, że zmiany są niepotrzebne, bo Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem. Potrafimy jątrzyć i nie słuchać sie nawzajem.

      • 0 2

  • Urzędnik wie lepiej,

    gdyż przeczytał w gazecie że Gdańsk jest najmniej zakorkowanym miastem w Polsce.

    • 143 8

  • (6)

    szkoda ze nikt nie myslał wczesniej
    chodza do szkoł ucza sie sie latami a popełniaja karygodne błedy za ktore pozniej MY placimy, nie mozna było tego PZREWIDZEC wczesniej??
    TEN KRAJ UPADA PRZEZ TAKICH JAK WY. analitycy , projektanci.
    a pozniej POPRAWKI zaraz po oddaniu do użytku.tym tunelem chca wszyscy chodzic, jezdzic, zaraz beda sie pruli spacerowicze z pieskami i mamusie z wozkami ze im tam za ciepło albo za zimno ewentualnie ze piesek nie moze sie załatwic pod drzewkiem, pozniej BANDA PEDALARZY zastrajkuje ze nie ma dla nich osobnego albo nawet trzech osobnych pasow w obu kierunkach.

    • 41 14

    • wyjdź na miasto, wsiądź na rower, wybierz się na spacer (5)

      generalnie nie miotaj się jak wróbel na sznurku obrażając wszystkich. Wypowiedzi wielu urzędników świadczy o tym, że zaczynają rozumieć, że poszerzanie dróg nie zlikwiduje korków w mieście: ta prawda dociera nawet do wielu kiedyś prosamochodowych internautów. Może dotrze i kiedyś do ciebie.

      • 8 10

      • (3)

        Czyli w USA drogi projektują idioci bo robią tam nawet 6 pasów w jednym kierunku. Po co?

        • 2 6

        • raczej robili

          obecnie odchodzi się od takich rozwiązań. Autostrady przez miasta są chowane w tunele, a w miastach wracają systemy tramwajowe (czasem nazywane "lekką koleją miejską" - żeby nie drażnić tych, którzy na siłę je po wojnie likwidowali)

          • 7 0

        • No i dalej są na nich korki. Ciekawe czemu.

          • 2 1

        • w usa 6 pasow a w polsce po 1
          mysl co piszesz

          • 0 1

      • To nie prawda ale kłamstwo, powtarzane wielokrotnie zaczęło uchodzić za prawdę i usprawiedliwiać nieudolność władz miiasta.

        • 4 1

  • Mietek kotlowski jak zawsze zdziwiony (2)

    Od razu po maturze w stanie wojennym zostal dyrektorem to wie lepiej

    • 87 7

    • Bo - jak mawiali jego protektorzy - "nie matura, lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera" (dyrektora).

      Najgorsze jest to, że wszyscy z wierchuszki myślą, że on jest najmądrzejszy w tym mieście w te klocki...
      A gostek czeka tylko do emerytury.

      • 17 3

    • Nie po maturze tylko po elektronice (PG-76). A dyrektorem (zastepcą d/s technicznych został przed 80-tym rokiem a nie w stanie wojennym. To tak dla ścisłości.

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane