- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (104 opinie)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (162 opinie)
- 3 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (91 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (367 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (152 opinie)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (259 opinii)
41 mln zł za przebudowę linii tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie
Otwarto koperty z ofertami na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Najmniej zażądała warszawska spółka PNI. Przebudowa ma ruszyć jeszcze w listopadzie tego roku.
- Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace w Brzeźnie, natomiast wiosną w Nowym Porcie. Termin zakończenia prac obu dzielnicach to listopad 2011 r.
W Brzeźnie remont obejmie przebudowę torów tramwajowych (ul. Krasickiego od pętli Brzeźno do ul. Przemysłowej ) oraz dwóch rozjazdów i sieci trakcyjnej na długości ok. 2,8 km, przebudowę trzech peronów tramwajowych i dwóch przystanków autobusowych zlokalizowanych przy przystankach tramwajowych, wymianę nawierzchni drogowej na jednym przejeździe tramwajowym, wymianę nawierzchni na siedmiu przejściach przez tory. Powstanie także ścieżka rowerowa z płyt gumowych w pasie torów na wysokości ul. Przemysłowej. Zmodernizowana zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniu ulic Krasickiego-Południowa oraz na odcinku ul. Gdańskiej.
W Nowym Porcie przebudowane zostaną tory na długości 1,25 km. Chodzi o torowiska w ul. Rybołowców , ul. Wolności , ul. Strajku Dokerów . Powstanie zupełnie nowe połączenie torów z ul. Wolności w ul. Marynarki Polskiej. Przebudowane zostaną ulice: Oliwska, Rybołowców, Wolności, Góreckiego, Władysława IV, Strajku Dokerów. Przy Rybołowców powstanie nowy peron na przystanku.
Inwestycja w Brzeźnie i Nowym Porcie realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III A. Projekt jest kontynuacją wieloletniego programu realizowanego od 2002 roku, którego celem jest zdecydowana poprawa stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Inwestycja. Jego koszt całkowity określono na ok. 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.
1. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. - kwota 41 137 790 zł brutto
2. WPRD Gravel - kwota 42 869 389,49 zł brutto
3. Trakcja Polska Sp z o.o. - kwota 42 490 489,40 zł brutto
4. Torpol Sp. z o.o. Warszawa - kwota 41 809 949 zł brutto
Opinie (101) ponad 10 zablokowanych
-
2010-10-18 16:10
wreszcie ! (5)
Port to najgorszy odcinek w Gdańsku (no może poza Siennicką)
- 100 7
-
2010-10-18 17:44
(1)
Jana z Kolna też jest tragiczny :)
- 15 2
-
2010-10-18 20:12
a ten któtki odcine między galerią bałtycką a wojska polskiego to co?
powybijac sobie zeby mozna, tak tramwaj tam lata jak się rozpedzi to mało nie pofrunie
- 8 5
-
2010-10-18 23:23
Jak maja jezdzic nowe tramwaje to musza to wykonac bo tylko 105 dawali w tamte rejony
- 3 1
-
2010-10-19 07:52
jeszcze jednych remontów nie skończyli, zaczynają kolejne a 11 dalej pęka w szwach
- 2 4
-
2010-10-19 11:11
a czemu MTM się nie zgłosiło?
- 0 0
-
2010-10-18 16:10
Wszystko ok (1)
tylko znowu te przesiadki na autobus, eh. :)
- 6 40
-
2010-10-19 07:55
Dziś wyruszyła nowa linia ekspresowa ,,Jazda próbna'' to druga ekspresowa linia po ,,Proszę nie wsiadać''
- 2 2
-
2010-10-18 16:11
Rozwiązać GIK!!!! (2)
- 12 43
-
2010-10-18 17:04
Rozwiązać rozwiązać
W końcu to jedna z niewielu miejskich spółka, która jako tako działa i jest łatwa do rozwiązania.
- 14 3
-
2010-10-18 18:13
doczytaj!
wytłumacz dlaczego? podaj konkretne zarzuty, ale najpierw doczytaj czym się zajmują i co już zrobili
- 10 3
-
2010-10-18 16:12
Połączcie Gdańsk Południe z resztą miasta,a nie remontujecie tory na tych zad***ach (9)
Tu mieszka całkiem sporo ludzi ,a dojazdy są więcej niż kiepskie! Ciąłe korki nas wykańczają!
- 30 187
-
2010-10-18 16:48
no tak... (1)
bo w brzeznie i nowym porcie mieszkaja nie-ludzie ?
Trzeba bylo myslec o korkach, kupujac mieszkanie na... zadupiach :P- 84 2
-
2010-10-18 21:20
Heh, no nie patrzyli gdzie kupują.
Ja mam działkę w Kowalach od 15 lat i droga była spoko, chociaż jak Orunię górną zaczęli rozbudowywać to lekko się przeraziłem. Dorzucili Świętokrzyskie, Olimp, Kolorowe i cała dolina dwóch "jezior" to już przesada! Myślałem że ludzie wykażą się chociaż odrobiną inteligencji i zrozumieją że przy 50 tyś. mieszkańców droga do centrum nie zajmie 15 minut... Cóż teraz i ja muszę przez głupotę innych cierpieć :( Chociaż i tak jest całkiem spoko, autobusami i na piechotę do Kartuskiej dobijam w 45 minut, a rowerem w 30. Autem wiadomo szybciej bo nawet ok. 25 min przez wzgórze Mickiewicza na Szarą.
- 14 2
-
2010-10-18 16:52
Sam mieszkasz na zad***u i żal Ci d*** ściska że wciąż tam będziesz mieszkał
- 28 19
-
2010-10-18 20:48
tory na południe, a co Przeydent tam się wyprowadza?
po co robić tory na południe. Tam juz mieszka dzicz. Z nią walczy radny z pizerri leone. Trzeba iść na zachód i na północ. Po co nam tory na Orunię . tam już się nie rozbudowuje miasto.
- 3 8
-
2010-10-18 21:13
mot.
Widzisz vinyll Brzeżno i Port to od WIEKÓW GDAŃSK a ty nieszczęśniku mieszkasz właśnie na zadupiu.
- 25 1
-
2010-10-19 07:59
sprawa budowania `
na "łysej górze" gdzie gliniasty trakt wiedzie jedyny, a w N. Porcie np. Podyktowana jest ceną gruntu.
Ile kosztuje działeczka w Brzeźnie lub N.P a ile tam gdzie są fermy lisie.
Inna sprawa, to przeświadczenie że wyprowadzając się na Południe ucieknie się od patologii - nic bardziej mylnego. tam tez zaczyna się robić syf i bandziorka.
Tyle że wszytsko nowe, nie zgrzybiale a już się sypie.- 11 1
-
2010-10-19 08:13
Do Vinylla
Może Ty mieszkasz na zadupiu dupku!!!!
- 4 2
-
2010-10-19 09:52
ale przecież Gdańsk południe to zadupie
po co się tam przeprowadzałeś
- 5 3
-
2010-10-19 12:19
gdzie te 'zadupia'?
trzeba było się nie wyprowadzać na zadupia daleko od miasta czyli łostowice, szadółki itp. :)
- 2 0
-
2010-10-18 16:13
Panie Naskręt jak juz Pan piszesz to pisz wszystko (5)
A Gdzie choćby mała wzmianka o nowych torach umożliwiajacych skręt z wolności w kierunku centrum Gdańska czy modernizacji jezdni chodników i całej sieci trakcyjnej? Ta inwestycja to nie tylko nowe tory, uwierz Pan!!!
- 44 3
-
2010-10-18 17:52
muszę przyznać,że mam bujną wyobraźnię ale... (4)
...ale tory na ulicy Wolności czyli tzw "patelni" przechodzi moją wyobraźnię...chyba,że wyburzą budynki albo Dortmundy potrafią "skrącać" na "wygłych szynach" pod kątem + - 20 stopni:D
- 12 3
-
2010-10-18 19:05
(3)
zakręt będzie poprowadzony w miejscu nieczynnych szaletów :)
- 5 5
-
2010-10-18 19:24
Nie wiem czy wiesz,że na te szalety, tubylcy z NP w tym ja, mówią metro?;) (2)
...i mogę się z Tobą założyć,że nawet wtedy, tamtędy się nie "wyrobią"...Pozdrawiam mieszkańców ul Wolności i zalecam kupienie zatyczek na uszy o ile jakimś cudem do tego majstersztyku dojdzie;)
- 11 2
-
2010-10-18 21:40
(1)
minimalny promień skrętu dla tramwajów to 18 metrów wiec śmiało się wyrobią:)
- 2 1
-
2010-10-18 22:11
pożywiom - uwidim jak mówią hamerykanie;)
- 3 1
-
2010-10-18 16:15
super
nowa infra to podstawa!
- 28 1
-
2010-10-18 16:17
świetna wiadomość!
- 27 1
-
2010-10-18 16:29
BUS PAS (2)
zastanawiajace jest ze nasze miasto robi BUS PASy tam gdzie jezdza tramwaje... PO CO ????
- 28 21
-
2010-10-18 19:59
a po to żebym
nie stał w korku jak reszta
- 7 3
-
2010-10-18 22:18
wszystkie dotychczasowe są celowe i potrzebne
- 2 2
-
2010-10-18 16:32
Ja pierdzu.Ale kasy sie znalazlo przed wyborami (2)
Jeden wielki remont sie szykuje.
- 49 11
-
2010-10-18 17:03
Na to tak...
...a na to nie -> http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czego-jeszcze-nie-wiemy-o-Euro-2012-w-Gdansku-n42621.html
- 0 4
-
2010-10-18 18:46
poczekaj jeszcze chwilke, to tez kasa na pominik pirata sie znajdzie pod poducha;)
- 3 4
-
2010-10-18 16:38
"Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena" (9)
To po jakiego $%#$%#$ wogóle ta komisja?
No i znów wygra ten co zaoferuje najsłabsze możliwe materiały itd.
NIGDY nie wyjdziemy z bagna- 79 21
-
2010-10-18 17:02
(1)
Co Ty wiesz o przetargach... To, że głównym kryterium wyboru jest cena nie znaczy, że jakoś będzie najniższa. A dlaczego, to może już sam na to wpadniesz.
- 9 6
-
2010-10-18 20:46
najtańszy nie znaczy najlepszy a potem sie śądzicie naszym kosztem i trwa to w nieskończoność jak można wykonać prace o 25% taniej od założeń - kto te założenia kosztów wykonał
- 4 2
-
2010-10-18 17:02
znowu najwięcej wypowiada się ten, który ma najmniejsze pojęcie (6)
do przetargu dodaje się projekt, wraz z wypisanymi materiałami które MUSZĄ być użyte podczas remontu. Inspektorzy z miasta sprawdzają, czy remont jest przeprowadzany zgodnie z projektem. Więc wyceny wykonane przez firmy, które przystąpiły do przetargu różnią się tylko i wyłącznie kosztem ROBOCIZNY
- 12 3
-
2010-10-18 17:51
dokładnie a jak coś jest spieprzo*e to kończy się jak Budimex i Marynarki Polskiej- kara i naprawiać :-)
- 3 3
-
2010-10-18 17:57
W zasadzie masz rację, ale:
- tam nie ma narzuconych materiałów, tylko ich parametry. Czyli materiały mogą być różne, tylko muszą spełniać kryteria narzucone przez miasto.
- różnią się również cenami materiałów, jak wiadomo ktoś ma większe chody u producenta, bo kupuje często dużo i hurtowo, a ktoś ma mniejsze to płaci za te same materiały więcej.
itd.
Ale jeżeli idzie o meritum to masz rację.- 5 1
-
2010-10-18 20:52
ej ej
tzn że obniżyli robociznę o 25% od wykonanych prac- bzdura tyle robocizny nie ma w wykonaniu prac (miasto podało że remont będzie kosztował 41 mln to o 11 mln mniej od założonych kosztów) - to bzdyta i czuję tu machloj albo nieżetelne info społeczeństwa
- 4 2
-
2010-10-18 22:42
wolne żarty :) (1)
wygrywa ten, co da najmniej; ale - jak się okazuje ostatnio - firmy są skłonne dawać ceny rzędu 50% ceny oszacowanej w postępowaniu! Co to oznacza? Bynajmniej to, że robocizna spadła o 75% (bo reszta to ceny stałe firmy, materiały, itp.). Oznacza to - ni mniej, ni więcej - że wykonawcy zaoszczędzą tam, gdzie "pańskie oko" nie zauważy: na drenażu, grubości podbudowy, składzie podbudowy, jakości materiałów, podwykonawcy nie dostaną kasy za robotę (jak na Baltic Arenie - TAK TAK!!!). A za pięć lat - po upływie gwarancji - następny przetarg... pozdrawiam znajomych Bud... Królika :]
- 4 3
-
2010-10-19 10:27
Pod wykonawcy na PGE Arenie dostali całą kasę a co z nią zrobili i dlaczego nie wypłacili swoim pracownikom bada już prokuratura. Powiem Ci więcej inwestor budowy PGE Areny ma uregulować wszelkie zaległości wobec pracowników którzy świadczyli usługi na budowie stadionu a zwrotu będą się domagać od niewypłacalnego pod wykonawcy. Co do jakości materiałów jeśli nie masz wiedzy na temat realizacji projektów finansowanych z UE to lepiej zamilcz bo tam sprawdzane jest wszystko nawet po zakończonej inwestycji nie ma najmniejszego problemu sprawdzenia co znajduje się pod torowiskiem i jakie materiały zostały użyte oraz jaka ich ilość. Kosztorys inwestycji zawsze robiony jest z zapasem... a ceny materiałów nie są wcale takie stałe wahania w ciągu roku to od kilku do kilkunastu procent ceny.
- 1 0
-
2010-10-19 12:17
wyłącznie robocizny? świetnie
Najlepsze materiały nie pomogą jak do pracy wyśle się "fachowców".
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.