• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za przebudowę linii tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie

Maciej Naskręt
18 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przebudowa linii usprawni ruch tramwajów w Nowym Porcie i Brzeźnie. Zyskają tramwaje stacjonujące w zajezdni w Nowym Porcie. Przebudowa linii usprawni ruch tramwajów w Nowym Porcie i Brzeźnie. Zyskają tramwaje stacjonujące w zajezdni w Nowym Porcie.

Otwarto koperty z ofertami na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Najmniej zażądała warszawska spółka PNI. Przebudowa ma ruszyć jeszcze w listopadzie tego roku.



Który odcinek torów powinien być remontowany jako następny?

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Warszawy złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę torów tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie. Za przebudowę ok. 4-kilometrowego odcinka torowiska firma ze stolicy zaproponowała ok. 41 mln zł.

- Komisja przetargowa zbada teraz oferty i wybierze najkorzystniejszą ofertę. Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace w Brzeźnie, natomiast wiosną w Nowym Porcie. Termin zakończenia prac obu dzielnicach to listopad 2011 r.

W Brzeźnie remont obejmie przebudowę torów tramwajowych (ul. Krasickiego od pętli Brzeźno zobacz na mapie Gdańska do ul. Przemysłowej zobacz na mapie Gdańska) oraz dwóch rozjazdów i sieci trakcyjnej na długości ok. 2,8 km, przebudowę trzech peronów tramwajowych i dwóch przystanków autobusowych zlokalizowanych przy przystankach tramwajowych, wymianę nawierzchni drogowej na jednym przejeździe tramwajowym, wymianę nawierzchni na siedmiu przejściach przez tory. Powstanie także ścieżka rowerowa z płyt gumowych w pasie torów na wysokości ul. Przemysłowej. Zmodernizowana zostanie nawierzchnia na skrzyżowaniu ulic Krasickiego-Południowa oraz na odcinku ul. Gdańskiej.

W Nowym Porcie przebudowane zostaną tory na długości 1,25 km. Chodzi o torowiska w ul. Rybołowców zobacz na mapie Gdańska, ul. Wolności zobacz na mapie Gdańska, ul. Strajku Dokerów zobacz na mapie Gdańska. Powstanie zupełnie nowe połączenie torów z ul. Wolności w ul. Marynarki Polskiej. Przebudowane zostaną ulice: Oliwska, Rybołowców, Wolności, Góreckiego, Władysława IV, Strajku Dokerów. Przy Rybołowców powstanie nowy peron na przystanku.

Inwestycja w Brzeźnie i Nowym Porcie realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III A. Projekt jest kontynuacją wieloletniego programu realizowanego od 2002 roku, którego celem jest zdecydowana poprawa stanu komunikacji zbiorowej w Gdańsku. Inwestycja. Jego koszt całkowity określono na ok. 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Oferty złożone w przetargu na przebudowę torowisk tramwajowych w Brzeźnie i Nowym Porcie.

1. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. - kwota 41 137 790 zł brutto
2. WPRD Gravel - kwota 42 869 389,49 zł brutto
3. Trakcja Polska Sp z o.o. - kwota 42 490 489,40 zł brutto
4. Torpol Sp. z o.o. Warszawa - kwota 41 809 949 zł brutto

Opinie (101) ponad 10 zablokowanych

  • wreszcie ! (5)

    Port to najgorszy odcinek w Gdańsku (no może poza Siennicką)

    • 100 7

    • (1)

      Jana z Kolna też jest tragiczny :)

      • 15 2

      • a ten któtki odcine między galerią bałtycką a wojska polskiego to co?

        powybijac sobie zeby mozna, tak tramwaj tam lata jak się rozpedzi to mało nie pofrunie

        • 8 5

    • Jak maja jezdzic nowe tramwaje to musza to wykonac bo tylko 105 dawali w tamte rejony

      • 3 1

    • jeszcze jednych remontów nie skończyli, zaczynają kolejne a 11 dalej pęka w szwach

      • 2 4

    • a czemu MTM się nie zgłosiło?

      • 0 0

  • Wszystko ok (1)

    tylko znowu te przesiadki na autobus, eh. :)

    • 6 40

    • Dziś wyruszyła nowa linia ekspresowa ,,Jazda próbna'' to druga ekspresowa linia po ,,Proszę nie wsiadać''

      • 2 2

  • Rozwiązać GIK!!!! (2)

    • 12 43

    • Rozwiązać rozwiązać

      W końcu to jedna z niewielu miejskich spółka, która jako tako działa i jest łatwa do rozwiązania.

      • 14 3

    • doczytaj!

      wytłumacz dlaczego? podaj konkretne zarzuty, ale najpierw doczytaj czym się zajmują i co już zrobili

      • 10 3

  • Połączcie Gdańsk Południe z resztą miasta,a nie remontujecie tory na tych zad***ach (9)

    Tu mieszka całkiem sporo ludzi ,a dojazdy są więcej niż kiepskie! Ciąłe korki nas wykańczają!

    • 30 187

    • no tak... (1)

      bo w brzeznie i nowym porcie mieszkaja nie-ludzie ?
      Trzeba bylo myslec o korkach, kupujac mieszkanie na... zadupiach :P

      • 84 2

      • Heh, no nie patrzyli gdzie kupują.

        Ja mam działkę w Kowalach od 15 lat i droga była spoko, chociaż jak Orunię górną zaczęli rozbudowywać to lekko się przeraziłem. Dorzucili Świętokrzyskie, Olimp, Kolorowe i cała dolina dwóch "jezior" to już przesada! Myślałem że ludzie wykażą się chociaż odrobiną inteligencji i zrozumieją że przy 50 tyś. mieszkańców droga do centrum nie zajmie 15 minut... Cóż teraz i ja muszę przez głupotę innych cierpieć :( Chociaż i tak jest całkiem spoko, autobusami i na piechotę do Kartuskiej dobijam w 45 minut, a rowerem w 30. Autem wiadomo szybciej bo nawet ok. 25 min przez wzgórze Mickiewicza na Szarą.

        • 14 2

    • Sam mieszkasz na zad***u i żal Ci d*** ściska że wciąż tam będziesz mieszkał

      • 28 19

    • tory na południe, a co Przeydent tam się wyprowadza?

      po co robić tory na południe. Tam juz mieszka dzicz. Z nią walczy radny z pizerri leone. Trzeba iść na zachód i na północ. Po co nam tory na Orunię . tam już się nie rozbudowuje miasto.

      • 3 8

    • mot.

      Widzisz vinyll Brzeżno i Port to od WIEKÓW GDAŃSK a ty nieszczęśniku mieszkasz właśnie na zadupiu.

      • 25 1

    • sprawa budowania `

      na "łysej górze" gdzie gliniasty trakt wiedzie jedyny, a w N. Porcie np. Podyktowana jest ceną gruntu.
      Ile kosztuje działeczka w Brzeźnie lub N.P a ile tam gdzie są fermy lisie.
      Inna sprawa, to przeświadczenie że wyprowadzając się na Południe ucieknie się od patologii - nic bardziej mylnego. tam tez zaczyna się robić syf i bandziorka.
      Tyle że wszytsko nowe, nie zgrzybiale a już się sypie.

      • 11 1

    • Do Vinylla

      Może Ty mieszkasz na zadupiu dupku!!!!

      • 4 2

    • ale przecież Gdańsk południe to zadupie

      po co się tam przeprowadzałeś

      • 5 3

    • gdzie te 'zadupia'?

      trzeba było się nie wyprowadzać na zadupia daleko od miasta czyli łostowice, szadółki itp. :)

      • 2 0

  • Panie Naskręt jak juz Pan piszesz to pisz wszystko (5)

    A Gdzie choćby mała wzmianka o nowych torach umożliwiajacych skręt z wolności w kierunku centrum Gdańska czy modernizacji jezdni chodników i całej sieci trakcyjnej? Ta inwestycja to nie tylko nowe tory, uwierz Pan!!!

    • 44 3

    • muszę przyznać,że mam bujną wyobraźnię ale... (4)

      ...ale tory na ulicy Wolności czyli tzw "patelni" przechodzi moją wyobraźnię...chyba,że wyburzą budynki albo Dortmundy potrafią "skrącać" na "wygłych szynach" pod kątem + - 20 stopni:D

      • 12 3

      • (3)

        zakręt będzie poprowadzony w miejscu nieczynnych szaletów :)

        • 5 5

        • Nie wiem czy wiesz,że na te szalety, tubylcy z NP w tym ja, mówią metro?;) (2)

          ...i mogę się z Tobą założyć,że nawet wtedy, tamtędy się nie "wyrobią"...Pozdrawiam mieszkańców ul Wolności i zalecam kupienie zatyczek na uszy o ile jakimś cudem do tego majstersztyku dojdzie;)

          • 11 2

          • (1)

            minimalny promień skrętu dla tramwajów to 18 metrów wiec śmiało się wyrobią:)

            • 2 1

            • pożywiom - uwidim jak mówią hamerykanie;)

              • 3 1

  • super

    nowa infra to podstawa!

    • 28 1

  • świetna wiadomość!

    • 27 1

  • BUS PAS (2)

    zastanawiajace jest ze nasze miasto robi BUS PASy tam gdzie jezdza tramwaje... PO CO ????

    • 28 21

    • a po to żebym

      nie stał w korku jak reszta

      • 7 3

    • wszystkie dotychczasowe są celowe i potrzebne

      • 2 2

  • Ja pierdzu.Ale kasy sie znalazlo przed wyborami (2)

    Jeden wielki remont sie szykuje.

    • 49 11

    • Na to tak...

      ...a na to nie -> http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czego-jeszcze-nie-wiemy-o-Euro-2012-w-Gdansku-n42621.html

      • 0 4

    • poczekaj jeszcze chwilke, to tez kasa na pominik pirata sie znajdzie pod poducha;)

      • 3 4

  • "Kryterium jej wyboru stanowi wyłącznie cena" (9)

    To po jakiego $%#$%#$ wogóle ta komisja?
    No i znów wygra ten co zaoferuje najsłabsze możliwe materiały itd.

    NIGDY nie wyjdziemy z bagna

    • 79 21

    • (1)

      Co Ty wiesz o przetargach... To, że głównym kryterium wyboru jest cena nie znaczy, że jakoś będzie najniższa. A dlaczego, to może już sam na to wpadniesz.

      • 9 6

      • najtańszy nie znaczy najlepszy a potem sie śądzicie naszym kosztem i trwa to w nieskończoność jak można wykonać prace o 25% taniej od założeń - kto te założenia kosztów wykonał

        • 4 2

    • znowu najwięcej wypowiada się ten, który ma najmniejsze pojęcie (6)

      do przetargu dodaje się projekt, wraz z wypisanymi materiałami które MUSZĄ być użyte podczas remontu. Inspektorzy z miasta sprawdzają, czy remont jest przeprowadzany zgodnie z projektem. Więc wyceny wykonane przez firmy, które przystąpiły do przetargu różnią się tylko i wyłącznie kosztem ROBOCIZNY

      • 12 3

      • dokładnie a jak coś jest spieprzo*e to kończy się jak Budimex i Marynarki Polskiej- kara i naprawiać :-)

        • 3 3

      • W zasadzie masz rację, ale:

        - tam nie ma narzuconych materiałów, tylko ich parametry. Czyli materiały mogą być różne, tylko muszą spełniać kryteria narzucone przez miasto.
        - różnią się również cenami materiałów, jak wiadomo ktoś ma większe chody u producenta, bo kupuje często dużo i hurtowo, a ktoś ma mniejsze to płaci za te same materiały więcej.
        itd.

        Ale jeżeli idzie o meritum to masz rację.

        • 5 1

      • ej ej

        tzn że obniżyli robociznę o 25% od wykonanych prac- bzdura tyle robocizny nie ma w wykonaniu prac (miasto podało że remont będzie kosztował 41 mln to o 11 mln mniej od założonych kosztów) - to bzdyta i czuję tu machloj albo nieżetelne info społeczeństwa

        • 4 2

      • wolne żarty :) (1)

        wygrywa ten, co da najmniej; ale - jak się okazuje ostatnio - firmy są skłonne dawać ceny rzędu 50% ceny oszacowanej w postępowaniu! Co to oznacza? Bynajmniej to, że robocizna spadła o 75% (bo reszta to ceny stałe firmy, materiały, itp.). Oznacza to - ni mniej, ni więcej - że wykonawcy zaoszczędzą tam, gdzie "pańskie oko" nie zauważy: na drenażu, grubości podbudowy, składzie podbudowy, jakości materiałów, podwykonawcy nie dostaną kasy za robotę (jak na Baltic Arenie - TAK TAK!!!). A za pięć lat - po upływie gwarancji - następny przetarg... pozdrawiam znajomych Bud... Królika :]

        • 4 3

        • Pod wykonawcy na PGE Arenie dostali całą kasę a co z nią zrobili i dlaczego nie wypłacili swoim pracownikom bada już prokuratura. Powiem Ci więcej inwestor budowy PGE Areny ma uregulować wszelkie zaległości wobec pracowników którzy świadczyli usługi na budowie stadionu a zwrotu będą się domagać od niewypłacalnego pod wykonawcy. Co do jakości materiałów jeśli nie masz wiedzy na temat realizacji projektów finansowanych z UE to lepiej zamilcz bo tam sprawdzane jest wszystko nawet po zakończonej inwestycji nie ma najmniejszego problemu sprawdzenia co znajduje się pod torowiskiem i jakie materiały zostały użyte oraz jaka ich ilość. Kosztorys inwestycji zawsze robiony jest z zapasem... a ceny materiałów nie są wcale takie stałe wahania w ciągu roku to od kilku do kilkunastu procent ceny.

          • 1 0

      • wyłącznie robocizny? świetnie

        Najlepsze materiały nie pomogą jak do pracy wyśle się "fachowców".

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane