- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (154 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Był senator skazany na więzienie (338 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (244 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
Bezpłatny tramwaj dla kierowców rozwiąże problem z parkowaniem w Brzeźnie?
Przywrócenie sezonowej linii tramwajowej 63 do Brzeźna - z możliwością korzystania z niej za darmo dla kierowców i ich współpasażerów. Do tego ankieta badająca zwyczaje zmotoryzowanych oraz częstsze kontrole straży miejskiej wobec tych, którzy w nadmorskiej dzielnicy parkują w miejscach niedozwolonych. To trzy postulaty, których wprowadzenia w życie chcą radni. Miałoby to rozwiązać problem z nielegalnym parkowaniem w Brzeźnie, który znowu przybiera na sile.
- Istnieje duże ryzyko i mamy takie obawy, że ten przystanek drugi rok z rzędu będzie nieczynny dla linii tramwajowej 63, która od lat łączyła dalsze części Gdańska, dzielnice południowe z Brzeźnem, umożliwiając sprawny transport na plażę w ok. 40 minut. W ubiegłym roku władze miasta, tłumacząc się pandemią, zawiesiły funkcjonowanie linii 63. W naszym odczuciu należy ją przywrócić - mówił Andrzej Skiba, miejski radny PiS. - Idealne byłoby przywrócenie jej całorocznie. Realistycznie oczekujemy przywrócenia jej na okres letni. Kwestią otwartą jest, czy od 1 czerwca, czy od 24 czerwca. Ta linia powinna funkcjonować przede wszystkim w weekendy, w godz. 10-16 co 10-15 minut, kiedy Brzeźno notuje największe zainteresowanie. W związku z przyjazdami tu turystów i mieszkańców pojawia się problem znany, czyli nielegalnego parkowania w Brzeźnie. Rozwiązanie tego problemu musi mieć charakter systemowy.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Takim rozwiązaniem miałoby być nie tylko przywrócenie sezonowej linii 63 w weekendy. Ale co ważne, wprowadzenie możliwości bezpłatnych przejazdów nią dla kierowców oraz ich współpasażerów.
- Jak to widzimy? Punktem odniesienia niech będą dobre wzorce związane z dniem bez samochodu. Uważamy, że każdy właściciel czy współwłaściciel samochodu, posiadając dowód rejestracyjny samochodu, powinien mieć możliwość zabrania do 4-5 osób bezpłatnym tramwajem linii 63 - tłumaczył Skiba. - Taki projekt, bezpłatna linia 63 dla kierowców, mógłby być projektem pilotażowym. Chcielibyśmy go sprawdzić przez miesiąc, dwa i zobaczyć, jakie będą skutki.
Oprócz darmowej linii ankieta i kontrole straży
Radny przedstawił jeszcze dwa inne postulaty, które miałyby zlikwidować problem z parkowaniem w Brzeźnie:
- Ankiety dla kierowców, którzy przyjeżdżają na plażę w Brzeźnie, by poznać powody, dlaczego wybierają samochody, a nie komunikację miejską. Temat został podjęty z władzami miasta już w 2019 r., ale ankiet ostatecznie nie przeprowadzono.
- Wzmożone kontrole straży miejskiej, połączone z częstszym karaniem, wymierzone w nielegalnie parkujących na wzór ubiegłorocznych, które przyniosły efekty.
Straż wystawia mandaty w Brzeźnie. Film archiwalny
Skiba podkreślał, że już sama majówka, która do Brzeźna przyciągnęła tłumy, pokazała, że oferta komunikacyjna w tym miejscu jest niewystarczająca.
- W związku z tym wzywamy władze Gdańska do dialogu. Chcemy rozmawiać o dobrych rozwiązaniach dla polityki parkingowej w Brzeźnie i takich, które muszą uwzględniać dobrą politykę związaną z komunikacją miejską - powiedział Skiba.
Pomysł przywrócenia linii 63, także w formie bezpłatnej dla kierowców, poparła Patrycja Kardasz, radna dzielnicy Brzeźno.
- Popyt na ten tramwaj był ogromny i wierzę, że jego przywrócenie pomoże w rozwiązaniu problemu z nielegalnym parkowaniem w naszej dzielnicy, który nasila się zawsze w wakacje i weekendy - zaznaczyła.
Będzie oświadczenie i interpelacja
W najbliższy czwartek, podczas posiedzenia zarządu Rady Dzielnicy Brzeźno, mają zostać opracowane szczegóły formalne pomysłu - powstanie w tej sprawie oświadczenie. Miejscy radni PiS zapowiadają też złożenie w tej sprawie interpelacji.
Radni dodawali, że obecnie trudno im oszacować, jaki byłby dla miasta koszt wprowadzenia w życie tego pomysłu.
- To wszystko zależy od tzw. liczby wozokilometrów tramwajowych, czyli różnych zmiennych, oraz od intensywności działania tej linii. Skontaktujemy się w tej sprawie z przedstawicielami ZTM, wystosujemy stosowne zapytania. Liczymy na merytoryczny i konstruktywny dialog z urzędnikami - zapowiedział Skiba. - Z całą pewnością radni PiS podniosą rękę za zwiększeniem wydatków, jeśli poprawi to jakość komunikacji miejskiej. Na transporcie publicznym nie powinniśmy oszczędzać.
ZTM zakłada, że linie sezonowe wrócą...
Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, przypomina, że linie tramwajowe sezonowe 63 (Łostowice - Brzeźno plaża) i 68 (Łostowice - Stogi plaża) uruchamiane są w tzw. ścisłym sezonie letnim, czyli od końca czerwca do końca sierpnia.
- Zakładamy, że w tegorocznym sezonie sytuacja pandemiczna na tyle się poprawi, że tramwaje linii 63 i 68 ponownie będą kursować - informuje Zomkowski. - Standardowo w sezonie letnim oprócz linii 63 i 68 wzmacniana jest oferta przewozowa na linii 8, a dodatkowo w tzw. "szerokim" sezonie (maj-wrzesień) na trasę wyjeżdżają autobusy linii sezonowych 606, 622, 658. Częstotliwość kursowania tramwajów na tych liniach będzie dostosowana do aktualnych potrzeb przewozowych - wskazuje.
...ale wprowadzenia darmowych przejazdów nie planuje
Nic jednak nie wskazuje na to, żeby miasto miało przychylić się do wprowadzenia bezpłatnych przejazdów liniami sezonowymi dla kierowców samochodów.
- Jeżeli chodzi o zwolnienie z opłat za przejazd tramwajem pasażerów legitymujących się dowodem rejestracyjnym swojego pojazdu, to nie planujemy wprowadzania takiego rozwiązania - mówi Zomkowski. - Dochody ze sprzedaży biletów w ostatnim roku przed pandemią, tj. w 2019 r., pokryły koszty pracy przewozowej tramwajów i autobusów zaledwie w 33 proc. Sytuacja epidemiczna i wynikające z niej ograniczenia liczby pasażerów jeszcze bardziej uszczupliły ten dochód. W roku pandemii 2020 r. wskaźnik ten obniżył się do 23 proc. Prognozujemy, że w 2021 r. będzie się kształtował na poziomie 26 proc. - argumentuje.
Dyrektor ZTM powołuje się przy tym na badania, które wskazują, że głównymi czynnikami, dzięki którym mieszkańcy decydują się na skorzystanie z komunikacji miejskiej, jest atrakcyjna i dostosowana do potrzeb pasażerów oferta.
- Dlatego zamiast obniżać przychody, wolimy środki finansowe przeznaczyć na zwiększenie liczby kursów lub uruchomienie nowych linii. Trzeba pamiętać, że głównymi użytkownikami autobusów i tramwajów linii sezonowych dojeżdżających do plaży czy innych atrakcji są turyści wypoczywający w Gdańsku. Zwolnienie tych osób z opłat spowoduje przeniesienie tego kosztu na gdańskich podatników. Ewentualne bezpłatne bilety powinny być przywilejem, z którego korzystać będą płacący tu podatki mieszkańcy naszego miasta - mówi Zomkowski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-04 15:44
Marzenia (26)
Każdy kto chociaż przez sekundę myśli że jakikolwiek kierowca zamieni auto na śmierdzący, zatłoczony i powolny tramwaj jest oderwany od rzeczywistości. Parkingi podziemne to jedyne logiczne rozwiązanie.
- 214 117
-
2021-05-05 12:02
Tylko płatne parkingi rozwiążą problem.
Mieszkam w Brzeźnie a do rodziny na Śródmieście jadę tylko i wyłącznie tramwajem. Parkowanie 5 zł 9-20, 7 dni w tygodniu i święta.
- 1 3
-
2021-05-05 09:32
(2)
Trzeba zrobić tak, żeby tramwajem było szybciej niż samochodem. To jedyne co działa, czas przejazdu, kostka, 20 km/h, więcej tramwajów.
- 0 1
-
2021-05-05 10:28
Typowy przykład jak sprawić by innym było gorzej a nasze wydawało się lepsze, choć nadal jest tak samo nędzne. (1)
Czy to, że kierowcom pogorszysz warunki, spowoduje twoją jazdę przyjemniejszą, krótszą, w lepszych warunkach, nowszym tramwajem, bez spoconej pachy janusza nad twoją głową? NIE! Ona będzie taka sama. Dołożysz tylko okolicznym mieszkańcom smrodu spalin, hałasu i nerwów. Ale co tam. Kto by się tym przejmował. Grunt, żeby do...bać znienawidzonym kierowcom. Wszak twoje samopoczucie jest najważniejsze.
- 2 1
-
2021-05-09 07:46
ojejku, aż się wzruszyłem
zapomniałeś dodać, że dzieci ci jeszcze płaczą, jak będą musiały się rpzejśc. Zrozumnice biedni ludzie , zarabiający żałośne 3-4tysiace , że miasto nie jest pod was. Musicie znać swoje miejsce
- 0 0
-
2021-05-04 22:57
Jak jade nie moge wypic browarka z checia pojade tramwajem
- 3 0
-
2021-05-04 22:35
w tym miejscu to raczej parkingi...
podwodne
ale co tam, nieważne że drogie, nieważne że żywy ładunek by życiem ryzykował
ważne, żeby naszym najukochańszym samochodziątkom było dobrze- 1 4
-
2021-05-04 20:22
Kazdy taki głupek musi sie głupotą chwalic chco sam rozumu niema.Na zachodzie likwiduje sie parkingi!! (1)
I to się sprawdza tam doskonale unas też to jedyne wyjście!
- 3 7
-
2021-05-04 21:29
powinno byc jak na zachodzie - wszędzie taksówką - przecież stać nas
- 4 0
-
2021-05-04 19:23
buduj!
- 1 0
-
2021-05-04 18:56
Wystarczy że straż miejska weźmie się do roboty i I problem sam się rozwiąże
- 4 3
-
2021-05-04 18:23
To będzie szedł z hotelu w centrum na plażę piechotą.
- 2 1
-
2021-05-04 17:57
podziemne parkingi ok ale pod warunkiem że za prywatne środki budowany i utrzymywany będzie
wystarczająco dużo kierowcy dostają z budżetu. nie może się wszystko kręcić wokół samochodów.
- 8 5
-
2021-05-04 17:09
albo
albo wyższe ceny parkingów i lepsza oferta ze strony komunikacji miejskiej
- 5 5
-
2021-05-04 16:39
Bardziej logiczne rozwiązanie (3)
Bardziej logiczne rozwiązanie to zrobić tunel pod miastem od obwodnicy trójmiasta bezpośrednio do brzeźna nawet nie do deptaka, ale do plaży i wtedy wjeżdżać windą z podziemnego parkingu wprost na plażę.
- 21 2
-
2021-05-04 21:05
(1)
Piękna wizja. Ridley Scott tu się chowa.
- 2 0
-
2021-05-04 22:37
czy to nie Wajda chciał orła który by się miał codziennie wynurzać i zanurzać w okolicach wejścia do portu w Gdyni?
konkurs na misia już chyba rozstrzygnięty?- 0 0
-
2021-05-04 17:41
Parking przy obwodnicy i kolej linowa na plażę. Maskotką może być polski papieżak, lubił góry i dzieci.
- 15 4
-
2021-05-04 16:21
Zmienia, ci co jeżdżą tym co wygodniej (4)
A nie leczą swoje kompleksy biedaka. Jestem inżynierem, zarabiam 28k na miesiąc a na zakupy właśnie pojechałem tramwajem, bo to dużo wygodniejsze niż wyciąganie samochodu z garażu podziemnego a potem szukanie miejsca parkingowego. Ale tego nie zrozumiesz. Zarabiasz chociaż średnia krajową o nasz ty wyjątkowy i wrażliwy człowieku?
- 23 36
-
2021-05-04 18:16
(1)
Na zakupy jedziesz samochodem koło godziny 20 gdy jest już luz. Zakupy robisz na cały tydzień, dzięki czemu nie generujesz niepotrzebnych podróży.
- 18 5
-
2021-05-04 21:28
a nie lepiej kilka razy dziennie jeździć do sklepu tramwajem?
dla niektórych podróż komunikacją miejską zakupami jest jak najlepsze relaksujące spa :P
- 7 0
-
2021-05-04 16:53
Na zakupy tramwajem? (1)
Nie wiem jak Pan, Panie bogacz, ale dla mnie średnia przyjemność targać siaty z przystanku.
- 40 12
-
2021-05-05 09:33
Rower cargo
- 0 2
-
2021-05-04 16:09
Właśnie. Kierowcy mają swoją godność i nie będą podróżować z plebsem (1)
To nic, że tramwaje nowsze niż ich wehikuły z ulepionego niemca.
- 29 15
-
2021-05-05 10:21
Szczególnie ten szrot, który sprowadzamy z dortmundu?
Tiaaa
- 3 1
-
2021-05-04 16:09
parkingi podziemne to zadne rozwiazanie - Ci ludzie muszą tam dojechac co spodouje ogromne korki, budowa tego parkingu to olbrzymi koszt (ok 0,5 mln zł/miejsce) a oczywiscie nawet przy opłacie 2 zł/h polski kierowca zaparkuje na trawie. Pomine juz fakt ze parking bedzie stał 9 mcy w roku pusty.
- 44 5
-
2021-05-04 16:01
Najlepsze przeżycie w komunikacji miejskiej: kiedy menel jedzie tramwajem, a tramwaj jedzie menelem.
- 39 10
-
2021-05-04 15:13
Podnieść ceny parkingów (31)
do takich poziomów, ze przestana się przepełniać
Obniżyć ceny biletów jednorazowych/czasowych, które są absurdalnie wysokie na krótkich dystansach w porównaniu do okresowych- 188 55
-
2021-05-08 08:12
A moze podniesc ceny miesa
Do takiego poziomu żeby nikogo nie było stać?
- 0 0
-
2021-05-04 19:01
ciesz się że bilety są u nas jeszcze takie tanie
np. w Krakowie cena biletu do 20-minut 4 złote
w Poznaniu do 15 minut - 4 złote- 3 3
-
2021-05-04 18:17
Tak do dobry pomysł ,chcesz parkować musisz płacić atrakcyjne parkingi będą wolne .Tylko dla gotowych za nie płacić wygórowane stawki (. Ważne ze będą wolne ) czyli mnie !! :)
- 2 1
-
2021-05-04 18:17
(1)
To już lepiej zlikwidować drogę. Nie będzie trzeba jej utrzymywać i aut w Brzeźnie nie będzie
- 6 4
-
2021-05-04 20:15
pójdę dalej - zabudować pas nadmorski jak chce prezydent i Rada Miasta
i problem sam się rozwiąże
- 2 3
-
2021-05-04 16:35
Niby czemu mamy fundować
Darmowe przejazdy wczasowiczom i niektórym leniwym mieszkańcom? Kierowcy powinni parkować w wyznaczonych miejscach i juz.
Jeśli tego nie potrafią to mandaty i odholować pojazd na specjalny parking.- 31 2
-
2021-05-04 16:29
Ci z Pisu jak zwykle mają gest, tyle że z cudzej kieszeni. (1)
W sezonie letnim nadmorskie ulice Brzeźna powinny być objęte strefą płatnego parkowania. Zwolnieni z opłat powinni być stali mieszkańcy dzielnicy. To rozwiązanie sprawdza się np w Sopot.
- 27 8
-
2021-05-04 21:16
a co zrobić, jeśli w gospodarstwie domowym mieszkańca dzielnicy jest kilka samochodów?
czy wtedy one miałyby także parkować za darmo? Bez całościowego przemyślenia tematu i odrzucenie założenia, że posiadanie samochodu stwarza automatycznie roszczenie do prawa parkowania go za darmo w pobliżu miejsca zamieszkania w przestrzeni publicznej problemu (nadmiaru samochodów w mieście) się nie rozwiąże.
- 1 1
-
2021-05-04 15:16
Tak, nie ma to jak polityka centralnie sterowana (22)
Politycy wiedzą co lepsze dla ludzi, czyt. zakażmy im robić tego co robią i zmuśmy do robienia tego czego nie lubią.
- 24 12
-
2021-05-04 16:04
Płaćmy wysokie OC, jeszcze więcej za paliwo i jeszcze droższe parkingi (21)
Dlaczego tak chcecie karać kierowców ?
- 17 34
-
2021-05-04 21:09
tu nie chodzi o karanie
ale o obciążanie użytkowników samochodów kosztami, które ich zachowania generują.
- 4 2
-
2021-05-04 18:01
bo: (10)
-smrodzą
-trują
-hałasują
-niszczą zieleń, chodniki
-terroryzują innych uczestników
-utrudniają poruszanie się innym uczestnikom
-opóźniają komunikację publiczną
-paraliżują miasto
-powodują wypadki na masową skalę
- są głównymi beneficjentami przestrzeni miejskiej oraz budżetu miejskiego, a żadnych dodatkowo podatków nie płacą
..pisać dalej?- 22 16
-
2021-05-05 16:04
Dawaj dalej !!!
Się ubawiłem .
- 0 0
-
2021-05-05 09:04
Podatki i opłaty (1)
I kierowcy za to płacą. połowa ceny paliwa to różne podatki i opłaty, przy rejestracji samochodu także trzeba zapłacić.
Dokładne rozbicie ceny benzyny według motofakty.pl:
Na cenę benzyny 95 składa się:
6 proc. to marża
19 proc. to podatek VAT
2 proc. to opłata emisyjna
3 proc. to opłata paliwowa
32 proc. to podatek akcyzowy
38 proc to cena netto w rafinerii
Pisać dalej?- 0 2
-
2021-05-05 10:13
co z tego jak to nie pokrywa nawet 10% wydatków
Same tylko wypadki powodowane przez kierowców kosztują nas wszystkich podatników 44mld zł rocznie. To więcej niż akcyza, opłata paliwowa i opłata emisyjna razem.
a gdzie coś budować? a gdzie to utrzymać? a gdzie inne koszta społeczne? leczenie chorób? ochrona środowiska?.....
VAT nie doliczaj bo VAT jest wszędzie. Ktoś nie kupi paliwa to kupi co innego vat więc zapłaci i tak.- 0 0
-
2021-05-04 18:26
(6)
Większość tych przypadków powstaje wskutek rozbierania linii kolejowych i budowania ścieżek rowerowych. Tym samym przez wykluczenie komunikacyjne wzrasta ilość aut.
- 3 12
-
2021-05-05 10:09
Jaka kolej na Hallera została rozebrana ? :D (1)
- 0 0
-
2021-05-05 18:22
Kolej do Skarszew została rozebrana i zrobiono ścieżkę rowerową, dalej wymieniać? A kiedy to niby tłum rowerzystów jeździł do Krokowy? Może zimą?
- 0 0
-
2021-05-04 21:14
z całym szacunkiem, ale dawno tak bzdurnej opinii nie znalazłem (3)
przypuszczalnie napisana przez jakiegoś nawiedzonego antyrowerowego trolla. Wykluczenie komunikacyjne ma wiele źródeł, jednym z nich jest lekceważenie potencjału rozwinięcia systemu rower + kolej (miejska, podmiejska i regionalna). Więcej osób przesiada się z samochodów na rowery dzięki (skądinąd zbyt wolnej) rozbudowie sieci dróg rowerowych niż na pojazdy transportu miejskiego.
- 2 7
-
2021-05-05 05:42
(2)
Nawet w wikipedii napisano że po przez rozebranie linii kolejowej nastąpiło wykluczenie komunikacyjne. Jak widać wszystkowery nie umieją dostrzec tej zależności iż ludzie gdy mają możliwość korzystają z pociągu. Gdy zaś tam robią ścieżkę rowerową to wsiądą do auta. Tłumu rowerzystów jadących z Krokowej do Pucka jakoś nie widać.
- 2 6
-
2021-05-05 09:00
No popatrz... A jak się jest na tej trasie, to widać tłumy rowerzystów, panie internetowy komentatorze. (1)
- 0 1
-
2021-05-05 16:06
I są to rowerzyści z Krakowa !!!
Się ubawiłem.
- 0 0
-
2021-05-04 16:49
jakie karać?
mają płacić za to z czego korzystają
- 14 3
-
2021-05-04 16:21
(7)
Tam gdzie jest komunikacja miejska powinny być płatne parkingi, a ceny niech wyznaczy rynek
Ja bym nawet wprowadził cennik, w którym cena wzrastałaby wraz z jego zajętością.
Teren w mieście jest za drogi, żeby marnować go na parkingi, które kierowcy chcieliby wszędzie gdzie da się dojechać, czyli w zasadzie kilka razy więcej miejsc niż samochodów.- 23 9
-
2021-05-04 18:56
Teren w mieście jest za drogi (2)
Aby marnować go na ludzi. Niech będą same drogie biura, ale bez parkingów, bez mieszkań i parków. Ludzie niech dolatują śmigłowcem na dach budynku.
- 12 7
-
2021-05-05 12:20
(1)
Kup sobie miejsce parkingowe po cenach rynkowych a nie żebrzesz o miejsca parkingowe - nie opłaca się? to masz komunikację miejską albo rower
- 1 1
-
2021-05-08 08:17
A ile tych miejsc parkingowych
Ma kupić? W każdej dzielnicy?
- 0 0
-
2021-05-04 18:20
(2)
Idąc takim tokiem myślenia rowerzyści powinni płacić za ścieżki rowerowe powstałe na skutek rozebrania linii kolejowych. Przez takie działania powstaje wykluczenie komunikacyjne i więcej aut w mieście
- 8 6
-
2021-05-05 12:18
(1)
Rowerzyści przecież płaca podatki, tak jak piesi i kierowcy. Gadanie o tym, ze tylko kierowcy płacą na drogi to bzdury. Płacą dodatkowo, ale tez korzystają z dróg z których pozostali nie mogą np. drogi ekspresowe, autostrady
- 0 0
-
2021-05-08 08:15
No wlasnie
Kierowcy płacą dodatkowo a rowerzyści nie płacą dodatkowo. Widzisz różnicę?
- 0 0
-
2021-05-04 17:46
Każdy ma prawo być głupim, nie staraj się nadużywać tego przywileju.
- 7 11
-
2021-05-04 15:43
Myślę że warto spróbować i zobaczyć jak się sprawdzi w najbliższym sezonie (6)
- 29 74
-
2021-05-04 22:21
nie ma nic za darmo
- 0 0
-
2021-05-04 17:20
(4)
kierowcy i tak ryją prawie cały budżet miejski i jeszcze im tramwaj mamy fundować?
no bez przesady, kiedy wreszcie się skończy podporządkowanie miasta samochodom?
wszystko byle kierowcom dobre się żyło, a reszta niech sobie radzi. Czas z tym skończyć.
Kierowcy za swoje fanaberie powinni płacić ze swoich!- 12 6
-
2021-05-04 18:49
(3)
Rowerzyści też mogliby korzystać ze ścieżek rowerowych a nie pchać się do środków komunikacji miejskiej. Dla ich fanaberii trzeba organizować przyczepę transportową. Do pełni szczęścia brakuje im możliwość skorzystania z Obwodnicy.
- 6 4
-
2021-05-04 21:26
ścieżki to również fanaberia kierowców (1)
są wyłącznie po to by pozbawić rowerzystów możliwości z korzystania z jezdni !!!
kierowca chce jechać 90kmh przez miasto i rowerzysta nie ma prawa mu w tym przeszkadzać.
ścieżki to zmora dla rowerzystów i pieszych- 2 5
-
2021-05-05 18:24
Ścieżki rowerowe budowane na rozebranych torowiskach to dopiero fanaberie wszystkowerów. Oni nie chcą liczyć się z innymi a na dokładkę potrafią wepchać swój pojazd do komunikacji miejskiej i pociągów
- 0 0
-
2021-05-04 21:21
rower jest znakomitym substytutem samochodu: infrastruktura do korzystania z niego
jest kilkadziesiąt razy tańsza i mniej terenochłonna niż infrastruktura drogowa i parkingowa dla samochodów. Wydatki na jej rozbudowę cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności. Opinia o jakichś "fanaberiach" generowanych przez rowerzystów świadczy o zaawansowanej cyklofobii, którą warto leczyć. 80% rowerzystów skądinąd to posiadacze prawa
jest kilkadziesiąt razy tańsza i mniej terenochłonna niż infrastruktura drogowa i parkingowa dla samochodów. Wydatki na jej rozbudowę cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności. Opinia o jakichś "fanaberiach" generowanych przez rowerzystów świadczy o zaawansowanej cyklofobii, którą warto leczyć. 80% rowerzystów skądinąd to posiadacze prawa jazdy i samochodów - proszę więc nie pisać dyrdymałów o sprzeczności interesów tych dwóch grup użytkowników przestrzeni miejskiej. Im więcej osób dojedzie do plaży w Brzeźnie rowerem a nie samochodem, skorzystają na tym wszyscy, zwłaszcza mieszkańcy. Szkoda że roszczeniowcy z PiSu robią wrażenie, że nie potrafią ogarnąć tej prostej prawdy.
- 3 3
-
2021-05-04 15:03
(5)
Jeśli bezpłatna to dla wszystkich, a nie tylko dla kierowców. Dlaczego tylko oni mieliby mieć dowóz za darmoszkę?
- 68 3
-
2021-05-04 18:02
Z resztą nie przyżyje ten pomysł bo jest niekonstytucyjny i tyle.
- 0 1
-
2021-05-04 17:31
To tylko jeden z aspektów pokazujących, że pomysł jest pisany patykiem na kolanie.
Weżmy np. to: "Uważamy, że każdy właściciel czy współwłaściciel samochodu, posiadając dowód rejestracyjny samochodu, powinien mieć możliwość zabrania do 4-5 osób bezpłatnym tramwajem linii 63". Dlaczego tylko właściciel lub współwłaściciel? Co z autami leasingowanymi czy w najmie długoterminowym - gdzie waścicielem jest instytucja świadcząca tę usługę?
- 1 1
-
2021-05-04 15:58
Dzieciaki juz maja.
- 1 0
-
2021-05-04 15:23
bo ty pojedziesz na rowerku....
- 5 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.