• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniony remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego. Obecnie do Nowego Portu jeździ tylko jedna linia tramwajowa - 94, która wykonuje tzw. małą pętle ulicami: Wolności - Władysława IV - Strajku Dokerów - Góreckiego.

Remonty torowisk w Gdańsku przeciągają się i coraz bardziej dokuczają mieszkańcom, którzy skarżą się nie tylko na terminarz ich realizacji, ale również sposób prowadzania prac.



Największą zaletą remontów torowisk jest...

W sprawie remontów torowisk dostajemy w ostatnim czasie wiele wiadomości od naszych czytelników. Jeden, z nich, pan Rafał, zwrócił uwagę, że prace w Brzeźnie i Nowym Porcie już dawno powinny się skończyć.

- Dopiero w ostatnich dniach układano krawężniki na wiadukcie pomiędzy jezdnią i torowiskiem oraz sadzono roślinność pomiędzy torowiskiem a jezdnią ul. Krasickiego w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska. Czy to aby nie za późno na takie prace? Nie można było tego wykonać wcześniej, gdy aura była łagodniejsza? Dodatkowo prace powodują utrudnienia w ruchu aut, który zwiększył się tutaj znacznie po zamknięciu wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska - pyta pan Rafał.

- Remont torowiska w Nowym Porcie powinien zakończyć się już kilka tygodni temu - przyznaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za realizację remontu torowisk. - Terminu nie dotrzymał wykonawca i z tego tytułu grożą mu kary umowne. Dodatkowo nie byliśmy zadowoleni z jakości prac i wykonawca (konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury oraz WAKOZ) zmuszony był dokonywać poprawki. Na całą roślinność otrzymujemy gwarancję i jeśli rośliny nie przyjmą się, będą musiały być wymieniane.

Nasz czytelnik zwraca także uwagę na fakt, że w trakcie prac remontowych nad torowiskiem wymieniono nawierzchnię na części ul. Krasickiego, jednak jednocześnie nie stworzono zatoki dla autobusu.

- Skoro wymieniano nawierzchnię na części ul. Krasickiego zobacz na mapie Gdańska dlaczego na wysokości szkoły podstawowej nie wykonano zatoczki dla autobusu? Jest tam bardzo dużo miejsca, można było niewielkim nakładem środków przesunąć chodnik bliżej ogrodzenia szkoły i znalazłoby się miejsce na zatoczkę autobusową - argumentuje.

Problem w tym, że inwestycja w torowiska nie obejmowała jezdni, którą remontował ZDiZ. GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie.

Prace nie będą także obejmować nawierzchni na wiadukcie w ciągu ul. Krasickiego, który jeszcze przed remontem nie był w najlepszym stanie technicznym. Remont torów dodatkowo go pogorszył.

- Wszystkie poprawki prac oraz oczywiście ewentualne zniszczenia dokonane w trakcie remontu obciążają wykonawcę - uspokaja Skorupka - Kaczmarek.

Trwające remonty torowisk w Gdańsku

Oprócz Brzeźna i Nowego Portu, prace remontowane są prowadzone:
- w ciągu al. Hallera od ul. Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (tramwaje jeżdżą do ul. Mickiewicza i dalej w kierunku Zaspy). Wznowienie ruchu planowane jest na połowę grudnia br.
- na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br.
- w ciągu ul. Pomorskiej od skrzyżowania z ul. Chłopską do pętli Jelitkowo. Wznowienie ruchu powinno nastąpić w grudniu br.

Miejsca

Opinie (132) 9 zablokowanych

  • nareszcie ! (3)

    mam nadzieję ,że bedzie lepiej :)

    • 20 2

    • WAKOZ i wszystko jasne (1)

      • 8 0

      • Ano właśnie.WAKOZ znany jest z przedłużania prac i fuszerek.Pamiętam jak na Powstańców Warszawskich przez 3 miesiące wietrzyli glebę,a potem na mrozie kładli nawiechrznię i płytki chodnikowe.Efekt,w kwietniu poprawki...Remont 400m ulicy trwał 7 miesięcy.Proporcjonalnie biorąc,to remonty w N Porcie i Brzeżnie zakończą się pewnie w okolicach wiosny 2014 roku.

        • 8 1

    • znowu te tramwaje?

      tramwaje są dla plebsu, hah:)! od tego są luksusowe gabloty, by się przemieszczać jak inteligencja. w komforcie, jak prawdziwy indywidualista, który dzięki swojemu sprytowi osiągnął w życiu sukces finansowy, podkreślając swój status gdzie się nie uda luksusowym samochodem typu SUV. szybciej, lepiej, sprawniej (w końcu są nawigacje, CB radia, można robić sobie skróty przez osiedlowe drogi, albo jakieś porośnięte trawą ugory pomiędzy osiedlami), a nie w stadzie, w tramwaju jak owce;]

      • 1 5

  • nowe tory - tylko po co (3)

    skoro rozklekotane 8 nadal jeżdżą. Nie uwierzę że nagle po remontach je wycofają

    • 54 16

    • Może na nowych torach nie będziesz czuł się jak kartofel latający po tramwaju (2)

      Wszystkich pewnie nie wycofają, ale w miarę upływu czasu będą to czynić zastępując je wyremontowanymi dorthmundami.

      • 19 0

      • a po powrocie z dzielnic latających noży te mundki będą wyglądac jak 105tki (1)

        • 11 10

        • po starych torach nawet tam nie wjada.

          • 4 3

  • (4)

    STANDART! CZY BĘDZIE KIEDYŚ TAKI DZIEŃ GDY WEJDE NA NETA I ZOBACZE TYTUŁ ....PRZYSPIESZONO BUDOWĘ ALBO OTWARCIE PRZED TERMINEM..:)

    • 56 8

    • standard nie standart...myśl... (2)

      • 16 3

      • (1)

        e tam, to standart :)

        • 5 1

        • russkij standart!

          • 3 1

    • Np Nowa Łódzka wyprzedza swój harmonogram i same drogi są już prawie gotowe do otwarcia.

      Tory w dużym stopniu też są ukończone i została im tylko już sama pętla do zrobienia, ale ona nie będzie utrudnieniem dla kierowców. Jeżdzę codziennie i fajnie widać te postępy.

      • 8 1

  • kpina (4)

    Tzw.remont w N.Porcie i Brzeźnie to kpina..trwa prawie dwa lata a skutku jak nie bylo tak nie ma..firma Rajbud (czy tez Rajbut)nie skończyła jednej budowy,a juz pracuje na następnej(Hallera).Harmonogram prac jest idiotyczny,tylko żal że Gdańsk wydając masę publicznych pieniędzy nie pilnuje ich wydatkowania i terminu prac.Dopiero po artykule w "Wyborczej"nastąpiło lekkie przyspieszednie.Może warto na bieżąco opisywać inwestycje Gdańska(nie tylko te pseudoprestiżowe)w "Wyborczej"-to jest skuteczny sposób na solidne i terminowe budowanie i remonty.

    • 75 7

    • Ciesz się że żyjesz w Gdańsku. (1)

      Poczytaj sobie o Modrzewinie w Elblągu. Po0wstała dzielnica przemysłowa Elbląga gdzie aktualnie działają dwie firmy i Elbląski Park Technologiczny - a reszty żaden przedsiębiorca nie chce kupić i tak już od około 4 - 5 lat. Kupa kasy na infrastrukturę poszła i nic. A w wyborczej trójmiasto opisane to jest jako sukces!!!!!!!!! Więc się ciesz że żyjesz w mieście gdzie są prowadzone inwestycje, gdzie sa galerie handlowe, A nie rozpoczynane budowy i potem stoją po 10 lat rozbabrane w centrum miasta.

      • 5 4

      • A co mnie to, porównaj se lata próżności

        • 2 1

    • O co tu chodzi ?

      Przynajmniej od miesiąca tory, chodniki i ulice wyglądają na gotowe. Czasem tylko pokręci się kilku pracowników aby rozkuć gotowe nawierzchnie i osadzić słupki oddzielające od jezdni (czemu dopiero teraz?) i inne tego typu drobne prace. Gotowe ulice pozastawiane workami z kamieniami aby nie można było nimi jeżdzić.Pytam więc o co tu chodzi bo tłumaczenie p. Rzecznik jakieś mętne.

      • 3 0

    • Tzw. remonty można porównać do zabiegu kosmetycznego na 80-tce. Kropla botoksu byle jak wciśnięta w przypadkowe miejsce. Cieszę się, ze nie żyję w średniowieczu - pewnie by mnie spalili. Uwaga dot. opinii przywołującej Modrzewin w Elblągu. Jak dzisiaj ludziom mało potrzeba.

      • 0 0

  • Nowy Port (1)

    Nie tylko wybudowano nowe tory tramwajowe, ale także przebudowane całe przestrzenie ulic - jezdnie i chodniki - na ul. Rybołowców, Wolności i Strajku Dokerów.

    • 18 5

    • Szkoda że tylko te ulice odnowiono,reszta prosi się o pomstę do nieba :/

      • 2 1

  • Pani NiedoRZECZNIK (4)

    "... jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie..."No to KTO taki projekt stworzył, zatwierdził i przyjął ???Najpierw Projektant Eunuch tworzy wykastrowany projekt, a potem Pani Rzecznik niedorzecznie tłumaczy, że wszystko jest na swoim miejscu...Gdyby stworzono projekt przewidujący utworzenie zatoczki, to Unia by dofinansowała taki projekt. Brak wyobraźni i nic więcejPSz

    • 74 8

    • Mgdalena yyyyyyyy fajnie się uśmiecha

      • 4 3

    • I szkoda, że dzienikarz nie chciał albo nie potrafił pani rzecznik trochę przycisnąć. (1)

      Pytając czemu powstał projekt bez zatoczki. I czemu nie można tego jednak dodać do wykonania. I czemu wszystko jest robione na raz. Czemu nie został otwarty przejazd przez Reja. Czemu przejście ścieżki rowerowej przez ulicę koło wiaduktu jest w tak idiotycznym miejscu? Czemu wysepka na ulicy jest tam gdzie jest? Czemu nie zostało poszerzone skrzyżowanie Krasickiego/Walecznych? I czy w ogóle ktoś z urzędników był chociaż raz na budowie i widział jak to wygląda? I kto personalnie brał i bierze udział w przygotowaniu zadania i jego odbiorze?Zwłaszcza to ostatnie pytanie jest ciekawe. Zauważyliście, że nigdy nie wiadomo, kto jaki knot stworzył?

      • 14 2

      • Taaa...

        Może projektant nie uwzględnił zatoczki autobusowej, bo dostał zlecenie na zaprojektowanie torowiska?

        • 4 1

    • nawet jesli nie wpadli na pomysł zatoczki w trakcie projektowania, to co teraz będą nam wciskać, że już nic na to nie można poradzić??!! bo co Unia da po łapkach że coś zmieniliśmy??!! nieee - tylko sie nie chce dołożyć kilka groszy żeby coś poprawić. skoro nie pomyśleli o tym wcześniej to teraz już musi zostać tak jak jest i głupio tłumaczyć się przepisami unijnymi

      • 0 0

  • Wy to tylko umiecie narzekać:/ (3)

    Sa remonty - jest zle a jak ich nie ma to jeszcze gorzej!

    • 22 61

    • niekoniecznie! (2)

      Na trasie z Wrzeszcza do Nowego Portu jedzi aż jedna linia tramwajowa 94 - która tylko w tym tygodniu miała 3 awarie! A firm w okolicy PGE Areny jest sporo, w tym dwie ogólnopolskie centrale banków. Dla mnie to nie puste narzekanie na remonty tylko tempo pracy i ich jakość - maszerowanie piechotą z Wrzeszcza o 6 rano w tę pogodę nie jest przyjemnością, a niestety i mnie i nnym powtarza się coraz częściej...

      • 16 1

      • Na liniach obsługujących Stogi zdarzają się i po 3 awari dziennie, a rozkłąd jazdy to dzieło z gatunku Science-Fiction.

        • 6 1

      • "z Wrzeszcza do Nowego Portu"

        Możesz napisać w jakim według Ciebie miejscu linia tramwajowa 94 przejeżdża przez Wrzeszcz? Ja takiego nie znam ale może o czymś nie wiem. Może chodzi Ci o okolice Zielonego Trójkąta z których do Wrzeszcza jest niedaleko? Bezpośrednio z Wrzeszcza do Nowego Portu kursuje autobus T5.

        • 1 1

  • zmiana zakresu projektu dofinansowaego z UE (2)

    "GIK nie może uwzględniać w projekcie budowy zatoki, gdyż, jak tłumaczy rzecznik: - W projektach dofinansowywanych z funduszy Unii Europejskiej nie można wykraczać z pracami poza ich zakres przyjęty w projekcie."Pani rzecznik GIK poszła w tłumaczeniu na łatwiznę. Jak najbardziej można zmienić zakres rzeczowy projektu dofinansowanego z UE, jeśli wpłynie to pozytywnie na efekty jego realizacji. Rozszerzenia można dokonać następująco: złożyć wniosek o zmianę zakresu rzeczowego projektu i 1) roboty dodatkowe pokryć ze środków własnych (wrzucić do tzw. kosztów niekwalifikowalnych projektu) lub 2) ująć koszt robót dodatkowych w tzw. kosztach kwalifikowalnych i wnioskować o podwyższenie kwoty dofinansowania. Pierwszy ze sposobów jest jak najbardziej realny, ale wymaga zwiększenia wkładu własnego. I tu jest pies pogrzebany.

    • 39 4

    • Ale po co tłumaczyć jak się samemu nie wie?

      • 3 0

    • Taaa...

      Ale najpierw należy przeczytać wytyczne i dowiedzieć co jest kwalifikowane, a co nie. Częśc niekwalifikowaną oczywiście można pokryć ze środków własnych, ale najpierw trzeba takowe środki posiadać.

      • 0 0

  • a co z remontem torów na ulicy Klinicznej który miałsię skończyć na początku......września !!! (6)

    • 63 3

    • ale nie mówili którego roku hahaha ztm rules

      • 18 2

    • Pod artykułem

      jest notka opisująca trwające prace. Wynika z niej że remont torowiska na Klinicznej ma być zakończony do końca listopada !

      • 1 1

    • Jest napisane w artykule " - na Węźle Kliniczna (obecnie kursuje linia 94 przez przystanki Twarda - Węzeł Kliniczna, nieczynne jest torowisko przez przystanek Kliniczna Szpital). Ruch planowano wznowić we wrześniu, jednak okazało się, że projekt zawiera błędy. Obecnie planowany termin uruchomienia trasy przez cały węzeł to koniec listopada br."

      • 3 0

    • źle zaprojektowali = zero konsekwencji (1)

      Fuszerka goni fuszerkę - dopiero w czasie prac okazało się że projekt jest źle wykonany więc na łapu capu robili pseudo przeprojektowanie efektem jest "aby się trzymało" a potem jakoś to będzie

      • 5 2

      • xx

        oto Polska właśnie

        • 3 3

    • O to samo chciałem zapytać.Tam już jest opóźnienie opóźnienia opóźnienia.Jeden wielki skandal.I na to idą moje podatki.Ale gdy ludziom mówi się na jaką bandę nieudaczników i złodziei głosują to się obrażają.Aha dla oponentów i minus ujących-nie jestem zwolennikiem PiS-u ani SLD.

      • 7 1

  • 94 częściej niejeździ niż jeździ (4)

    czemu nie piszecie o tym, że conajmniej 2 razy w tygodniu jest jakaś awaria?

    • 50 3

    • dokladnie, jedna linia do Nowego Portu, masa ludzi jedzie co dzień do pracy lub szkoły, a ZKM nie jest w stanie zapewnić jej sprawnego funkcjonowania. Dlaczego zlikwidowano autobusy T4 z Polotechniki, jeździły co 5 minut i zawsze były pełne ludzi. Choć rano i popołudniu powinny dodatkowo kursować, tym bardziej że jak widać 94 nie jest w stanie zapewnić dojazdu.

      • 20 2

    • awaria dziś rano, awaria dwa dni temu i tak jest ciągle linia 94 to kompletna porżka

      • 13 0

    • W tym tygodniu linia 94 zaliczyła już 3 razy z rana awarie, natomiast popołudniami w okolicach godziny 15-16 notorycznie następują przestoje po 20 minut, a co gorsza nic innego tam nie jeździ z autobusami włącznie!

      • 12 1

    • bo same gruchoty puszczają na tą trase

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane