- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (191 opinii)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Radni proszą o odbudowę pierwszego mola w Brzeźnie
Wraca pomysł odbudowy historycznego mola w Brzeźnie przy wejściu nr 41, o którym pisaliśmy już ponad cztery lata temu. Tym razem wywołali go radni dzielnicowi, przyjmując uchwałę w formie wniosku do prezydent Gdańska o rozważenie możliwości odtworzenia pomostu z funkcją mariny.
Molo zostało rozebrane podczas I wojny światowej, lecz odbudowano je w 1928 roku. W 1945 roku obiekt uległ zniszczeniu, a jego pozostałości rozebrano.
Plan odbudowy mola pojawił się już w 1959 roku, ale ostatecznie zdecydowano się na budowę nowego mola w innej lokalizacji, na przedłużeniu ul. Plażowej, którą znamy dzisiaj. Obecny pomost powstawał w latach 1993-1996.
Molo w Brzeźnie jedną z najpopularniejszych atrakcji Gdańska
Warto dodać, że w 2018 roku molo w Brzeźnie było najczęściej wybieraną atrakcją przez turystów. Pomost odwiedziło 16,3 proc. z ponad 3 mln gości. Z kolei przez całe lato 2019 roku na molo w Brzeźnie pojawiło się 150 tys. turystów.
W zeszłym roku Gdańsk otrzymał z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska zgodę na wydłużenie pomostu z 116 do 246 metrów. Miasto nie ma jednak środków na jego rozbudowę.
"Pomysł ucichł, chcemy o nim przypomnieć"
W 2015 roku pojawił się pomysł odbudowy mola w historycznej lokalizacji. Już wówczas władze Gdańska przyznawały, że byłoby to zbyt kosztowne i zamiast odtworzenia pomostu sugerowały budowę falochronu na końcu parku Brzeźnieńskiego, który jednocześnie pełniłby funkcję mariny.
Do tej pory żaden z pomysłów nie przybliżył się do realizacji. Natomiast radni dzielnicy Brzeźno przegłosowali niedawno uchwałę będącą wnioskiem do prezydent Gdańska o rozważenie możliwości odbudowy mola wraz z mariną.
- Kilka lat temu pojawił się taki pomysł, ale ucichł, więc chcemy o nim przypomnieć. Naszym zdaniem to byłaby dobra inwestycja podnosząca atrakcyjność naszej dzielnicy - mówi Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy.
Miasto szuka możliwości pozyskania środków
Co na to miasto?
- Obecnie miasto nie ma planów inwestycyjnych związanych z odbudową historycznego mola w Brzeźnie oraz stworzenia tam mariny - przyznaje Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego biura prezydenta Gdańska. - Mając jednak na uwadze potrzeby mieszkańców, kontekst historyczny i aspekt turystyczny przedsięwzięcia, miasto monitoruje możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych dających szansę na rozważenie realizacji takiej inwestycji.
Opinie (219) 5 zablokowanych
-
2020-02-19 12:39
Opinia wyróżniona
Resztki dawnego mola. (8)
A może miasto chociaż zadba o resztki dawnego wejścia na molo w Brzeżnie.
Obecnie wygląda jakby dopiero co skończyła się tam II Wojna Światowa -podłoże ze zniszczonych płyt drogowych oraz przewracający się betonowy mur wraz z resztkami zardzewiałych rur - to jest reprezentacyjne wejście na plażę w Brzeżnie.- 240 6
-
2020-02-20 10:26
Zarząd chce uzasadnić swoje diety
Przez 4y lata przew.dostaje600zł mieś.2uch członków zarządu po 300zł mieś.i do tego żadnych zasad otrzymywania i wydawania!a to kasa z moich podatków!Obok wielki syf.niszczone ogrodzenie od niebezpiecznego wykopu pełno innych problemów,ale oni chcą molo,bo w mediach to ładnie wygląda
- 0 0
-
2020-02-19 17:33
Resztki dawnego mola
A co robią radni z Brzeźna ? Nic nie robią... wiadomo, że nie powstanie molo obok mola, ale to szpetne coś z zardzewiałym rurami przecież można doprowadzić do porządku . Otynkowanie i pomalowanie tej platformy widokowej , dodanie nowych poręczy i położenie nowej estetycznej nawierzchni a taże dodanie elementów małej architektury i np. Oświetlenia
A co robią radni z Brzeźna ? Nic nie robią... wiadomo, że nie powstanie molo obok mola, ale to szpetne coś z zardzewiałym rurami przecież można doprowadzić do porządku . Otynkowanie i pomalowanie tej platformy widokowej , dodanie nowych poręczy i położenie nowej estetycznej nawierzchni a taże dodanie elementów małej architektury i np. Oświetlenia to nie są jakieś gigantyczne pieniądze. Ranni z Brzeźna ogarnijcie się i zacznijcie coś robić ,przecież reprezentacyjne części waszej dzielnicy wyglądają gorzej niż trzeci świat !
- 13 2
-
2020-02-19 14:40
Poco molo co 500metrów?# kilometry dalej w jelitkowie było molo i tam powinno sie je odbudowac (3)
Tłumy jakie walą do Jelitkowa w lato najlepiej pokazuje gdzie powinno się dobudować molo
- 14 10
-
2020-02-19 20:31
tylko Stogi plaza nawet do Gorek Zachodnich mozna pospacerowac przez plaze nie tektylna saunowa
- 3 3
-
2020-02-19 15:43
Masz rację. (1)
Molo na granicy Zaspy i Brzeźna dobrze funkcjonuje. W Jelitkowie trzeba molo odbudować.
- 10 5
-
2020-02-19 18:36
W Brzeźnie (gwoli ścisłości).
- 4 2
-
2020-02-19 14:13
Pomysł z odbudową bardzo fajny ale:
1. Czy deweloperowi to na rękę bo woli wybudować np molo tylko dla swoich mieszkańców?
2. Czy nie lepiej aby miasto dokupiło kilka rydwanów? Koni co prawda nie ma do ich ciągnięcia ale kilka osłów w UM widziałem!- 25 10
-
2020-02-19 13:30
Cytuje rostkowskiego tego dzbana-niema i niebedzie.buahaaaa
- 14 11
Wszystkie opinie
-
2020-02-19 12:01
(12)
Molo...czy nie ma naprawdę ważniejszych spraw?Miasto chyli sie ku upadkowi,zero inwestycji,drogi w ruinie...ehhh.400 lat temu Gdańsk był perłą północy..a dziś?
- 89 266
-
2020-02-19 12:17
Stefan, jak podrapię się w oczko to ci drogi zrobię... (1)
- 25 4
-
2020-02-19 23:21
Tak czy sr*k.
Facet dobrze napisał - drogi w ruinie.
- 0 7
-
2020-02-19 12:22
to artykuł o Gdańsku, a nie o Gdyni... (1)
pomyliłeś się
- 31 7
-
2020-02-19 13:47
400 lat temu, to Gdynia była osadą rybacką, a nie żadną perłą północy :p
- 7 1
-
2020-02-19 14:04
Taaak, już to znamy, Polska w ruinie
- 19 0
-
2020-02-19 18:36
twoj flet chyli sie ku upadkowi
- 4 0
-
2020-02-19 20:10
Zero inwestycji w Gdańsku.... Ślepy jestś?
- 8 0
-
2020-02-19 22:00
4 lata temu Polska też była w ruinie - podobno... (1)
- 2 0
-
2020-02-20 09:14
4lata temu Polska wreszcie wstała z kolan
i poleciała na PiSk
- 7 0
-
2020-02-19 22:11
Dziś jest 100x piękniejszy !
- 2 0
-
2020-02-20 06:58
tak, lepiej zbudować więcej bloków, po co molo ;>
- 2 0
-
2020-02-20 09:50
dziś Gdańsk jest najpiękniejszym miastem pięknej Polski
- 2 0
-
2020-02-19 12:01
najpierw odbudujcie historyczne sławne toalety (2)
a potem dalej pójdziecie w megalomanię
- 135 19
-
2020-02-19 12:21
Nie zapominajmy o obiecanym pomniku "KJUTA"
Ten słynny mieszkaniec Brzeźna i nieodłączny element tamtajszego krajobrazu w okolicy ławek i supersamu zasługuje na pomnik!
- 3 4
-
2020-02-19 22:06
Czy zostanie odbudowana Hala Plażowa? (I to nie za sto lat kiedy świat będzie wyglądał zupełnie inaczej).
- 3 0
-
2020-02-19 12:03
Oczywiście popieram tą inicjatywe ,ale jako mieszkanka Gdyni proszę też o przedłużenie mola w Orłowie (9)
bo mało kto wie,ale przed wojną było ono 2 razy dłuższe niż obecnie.Jak wiadomo co dłuższe to lepsze.
- 93 22
-
2020-02-19 12:07
Ja bym poszerzył. Długie wówczas być nie musi. (1)
- 20 2
-
2020-02-19 20:34
Ja bym poszerzył i wydłużył, mieszkanka Gdyni powinna być zadowolona.
- 10 1
-
2020-02-19 12:24
O ile pamiętam, to było dłuższe jeszcze w latach 60 (1)
Z tym, że przedłużenie było obniżone i biegło tuż ponad wodą. Dokładnie nie pamiętam, bo miałem wtedy kilka lat
- 4 1
-
2020-02-19 15:55
nie, tuż po wojnie był sztorm.
- 1 0
-
2020-02-19 12:28
Podobno długość nie gra roli a grubość. Znaczy szerokość, bo to molo w końcu.
- 19 1
-
2020-02-19 16:12
Mówisz o Gdyni, a tam nie da się.
- 2 0
-
2020-02-20 08:17
jako mieszkanka Gdyni proszę też o przedłużenie mola w Orłowie
aż do samego Westerplatte.
- 3 0
-
2020-02-20 09:30
Żart?
- 0 1
-
2020-02-20 12:42
Mieszkańcy Gdyni
Mieszkańcy Gdyni złóżcie projekt obywatelski do budżetu: "Budowa mola o długości ok. 200 a co tam, do 1000 m. (jak już, to już !!!) z propozycja postawienia na końcu mola kaplicy z możliwością jej poświęcenia przez arcy Głodźia. Nikt nie odmówi - projekt przejdzie i kasa się znajdzie
- 1 0
-
2020-02-19 12:04
Proście (3)
a będzie wam dane.
- 28 11
-
2020-02-19 12:59
Tak mają tylko deweloperzy.
- 12 2
-
2020-02-19 18:31
Zróbcie sobie a będzie mieli (1)
Gdy każdy zadba o siebie, to każdy będzie zadbany
- 3 0
-
2020-02-20 08:18
i podmyjcie się dziewczyny, bo nie znacie dnia ani godziny
- 0 0
-
2020-02-19 12:06
Ci radni to na prawdę nie mają czym się zajmować? (5)
No cóż, aby dyskutować o takich pierdołach nie trzeba mieć żadnej wiedzy wiec sobie popaplają na kilku sesjach a pensja wpłynie.
- 67 74
-
2020-02-19 12:14
radni dzielnicowi (3)
Radni dzielnicowi pracują społecznie i nie pobierają żadnego wynagrodzenia !
- 17 4
-
2020-02-19 12:17
(1)
może, ale marnują czas innych, którzy pracują za moje i Twoje pieniądze więc i tak jesteśmy stratni
- 5 13
-
2020-02-19 13:28
Przestań pisać głupie komentarze, to
nie będziesz marnować czasu.
- 12 1
-
2020-02-19 16:03
Nie kłam! Zarząd dostaje co miesiąc diety
Reszta nie dostaje nic ,a każdy z zarządu dostaje 300 zł co miesiąc przez całą kadencję bez żadnego regulaminu,może nic nie robić.Dlatego czekam na reformę to kasa z moich podatków!Brak powszechnych wyborów zarządu to klęska demokracji.Radni miejscy pracują w/g ustaw i regulaminów a ci mogą nic nie robić!Na przymorzu są tablice R.D.zamazane inwektywami całymi miesiącami a nikt z rady nie reaguje ,ale,, własne ,,reklamy rozwieszają to jest ich prywatny folwark?ostatni raz byłem głosować na radę dzielnicy przymorze.
- 2 3
-
2020-02-19 13:22
Sensowny rozwój miasta to istotna sprawa. Bardzo dobrze, że radni starają się o swoją dzielnicę !
- 7 2
-
2020-02-19 12:07
Czy to obecne molo nie jest czasem na Zaspie? (34)
Brzeźno kończy się wcześniej. Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie.
- 68 98
-
2020-02-19 12:13
Zaspa nie ma dostępu do morza. (10)
Ul. Czarny Dwór rozgranicza Brzeźno od Zaspy.
- 54 3
-
2020-02-19 12:20
Jeszcze nie ma dostępu. (8)
Ale za kilkanaście lat jak stopnieją lodowce to będzie mieć.
- 42 6
-
2020-02-19 13:08
(6)
90% lodowców jest pod wodą. Topnieją w wyniku podgrzewanych przez aktywność wulkaniczną prądów morskich. Z fizyki powinieneś wiedzieć że przejście wody ze stanu stałego w ciekły wiąże się z zmniejszeniem objętości.
BTW. Na początku lat 90 pseudoekologiczne środowiska informowały że do końca 2012 roku część Europy znajdzie się pod wodą. Zaczęło się straszenie freonem i business zaczął się kręcić :]- 23 11
-
2020-02-19 14:06
postraszyli freonem (2)
zakazali freonu,
dziura ozonowa się zmniejszyła.
Przypadek?- 14 2
-
2020-02-19 15:41
A widziales ta dziure?
- 9 3
-
2020-02-20 08:21
zanim zakazali freonu - dziura znikła
bo obserwowali ją tylko 8lat - a cały cykl trwa 12lat.
i się powtarza.- 5 1
-
2020-02-19 16:40
Najwyzej 10% lodowcow jest w oceanie (1)
- 0 3
-
2020-02-19 17:05
Albo raczej tylko ok 1% lodowcow jest zanurzona w oceanie. A gdy stopnieją wszystkie lodowce to wzgórza Kaszubskie będą wysepkam
- 2 9
-
2020-02-20 14:13
Straszenie.
Od dawna często nas straszono. Straszono głodem przeludnieniem, końcem świata, ptasimi i świńskimi grypa i potopem. Największym zagrożeniem są ludzie, sami sobie tworzą problemy w każdym temacie,gdańskiego, granic dzielnic, nawet o furze gnoju nie potrafiliby się pospierać.
- 3 1
-
2020-02-20 08:27
w 1977r Jugosłowiański profesor geodeta-glacjolog udowodnił
że ocieplenia klimatu / cykle lodowcowe są ściśle związane z ru'chami orbity ziemi
obliczył także, że najbliższe zlodowacenie ziemi nastąpi za 3500lat.
i nawet zamienienie całego tlenu na dwutlenek węgla nic tu nie pomoże - lodowce i tak pokryją całą północną UE. a na Saharę zaczną padać intensywne deszcze.- 5 0
-
2020-02-19 15:29
Dokładnie tak. Przy obecnym molo spotyka się Brzeźno z Przymorzem. Zaspa nie ma dostępu do morza.
- 24 1
-
2020-02-19 12:13
molo w Brzeżnie (9)
proszę zainteresować się granicami administracyjnymi dzielnic .
- 19 5
-
2020-02-19 12:17
Właśnie sprawdzałem. Nie jest to zaspa, ale raczej pogranicze Brzeźna i Przymorza Wielkiego. (8)
Niestety, na mapach administracyjnego podziału Gdańska na dzielnice dostępnych w internecie molo nie jest zaznaczone.
- 12 0
-
2020-02-19 12:58
(6)
przecież jest mapa na trójmiasto.pl, tam jest wyraźnie zaznaczone molo. Według tej mapy, molo znajduje się w Brzeźnie.
- 14 1
-
2020-02-19 13:55
Molo jest na wylocie ulicy Plażowej. (5)
Sprawdzałem w spisie ulic z podziałem na dzielnice. W spisie takiej ulicy nie ma. Mapa podziału na dzielnice nie zawiera nazw ulic. Mapa na Trojmiasto nie pokazuje dzielnic więc rzetelne sprawdzenie nie jest takie proste. Czy ulica Plażowa to Brzeźno czy już Przymorze Wielkie? Te moje dywagacje to trochę sztuka dla sztuki ale dojść samemu nie jest łatwo.
- 5 3
-
2020-02-19 14:44
Wpisz w google maps Zaspa lub Brzeźno. (1)
Masz ładnie wyraźnie zaznaczone granice.
- 1 1
-
2020-02-19 15:11
Wcale nie tak dokładnie wpisz nowy port i Letnica według niej szkola i niektóre domy na wyzwolenia od brzezna sa i w porcie i w letniewie
- 3 0
-
2020-02-19 17:24
(2)
W Gdańsku nie ma ulicy Plażowej. Może pomyliło Ci się z ulicą Zdrojową ? Ta jest w Brzeźnie.
- 2 0
-
2020-02-19 19:20
Jest plażowa, kod 80-512 (1)
Mapa wskazuje pod tym aresem pawilony gastronomiczne przy molo.
- 0 0
-
2020-02-19 19:44
Kod 80-512 mają ulice : Brzeźnieńska, Miła, Młodzieży Polskiej, Oksywska , Północna .
- 0 0
-
2020-02-20 13:49
Mylisz się poszukaj dokladniej
- 0 0
-
2020-02-19 12:21
gościu pyta grzecznie a d**ile minusują (4)
troglodyci tylko klikają bo odpisać nie potrafią ?
- 25 11
-
2020-02-19 13:34
(2)
Sam nie odpisałeś , tylko niegrzecznie przezywasz innych. Nie zgadzają się z treścią wypowiedzi , więc stawiają minus. Popisywanie się określeniem "troglodyci " jest żenujące .
- 12 4
-
2020-02-19 13:51
z jaką treścią wypowidzi się nie zgadzają ? (1)
z pytaniem ?
Nie broń troglodytów bo sam pchasz sie w ich szeregi.- 7 6
-
2020-02-19 14:09
Tak, z pytaniem.
Po prostu odpowiedzieli mu minusem. Tak ciężko to pojąć?
- 10 5
-
2020-02-19 14:08
No straszne
Łączymy się z tobą w bólu z powodu tych minusów. Żebyś tylko się nie pociął. Niektórzy to już widzę nie odrózniają rzeczywistości od netu. Masakra.
- 8 5
-
2020-02-19 13:04
Molo i deptak do ulicy Czarny Dwór to Brzeźno. Po drugiej stronie ulicy Czarny Dwór jest Przymorze Wielkie . Za Przymorzem Wielkim jest Zaspa.
- 8 1
-
2020-02-19 15:21
Dzielnica Zaspa nigdy nie miała dostępu do zatoki. A wiec Molo jest w Brzeźnie a nie na Zaspie.
- 16 2
-
2020-02-19 19:39
mylisz się
jak w temacie
- 1 0
-
2020-02-19 22:01
Mylisz się. To już Brzeźno.
- 4 2
-
2020-02-20 01:21
Zaspa nie ma morza :p
- 4 2
-
2020-02-20 07:48
Każdy prawdziwy Zaspianin powie, że molo jest na Zaspie.
- 5 5
-
2020-02-20 08:20
Oczywiście że molo jest na Zaspie!
Chociaż niektórzy twierdzą, że jest..... "NA" Brzeźnie ;-)
- 1 4
-
2020-02-20 13:48
Granicą Zaspy.
Czy to takie ważne? Molo jest gdańskie, jak chcesz wiedzieć czy Zaspa administracyjnie ma dostęp do morza to skorzystaj z mapy podziału Gdańska na dzielnice Pozdrawiam.
- 2 1
-
2020-02-19 12:08
(2)
Moja dzielnia pieknieje :)
- 21 14
-
2020-02-19 15:02
(1)
Nadmorska dzielnica w cale nie pięknieje. Dalej najwięcej wypadków na skrzyżowaniu Hallera z Dworską. PCK wygląda jak po wojnie. No i wszystkie te budy na plaży czy przy plaży w okresie letnim. Żeby nie było powtórki z Bukowiny Tatrzańskiej.
- 4 4
-
2020-02-20 08:35
skoro wygląda jak po wojnie
to ogrodź postaw szyld muzeum sponsorowane przez ministra pis i sprzedawaj bilety
- 0 3
-
2020-02-19 12:09
Bardzo dobry pomysł (4)
Takie atrakcje przyciągną kolejnych inwestorów.
- 63 16
-
2020-02-19 17:53
Właśnie o to chodzi, zrobienie drogi, chodników czy czego tak jeszcze nie uatrakcyjni terenów tak jak molo.
Jeśli wartość dzielnicy się podniesie to będzie miało wpływ na wartość całego miasta.
Trzeba pamiętać, że najwięcej warte są tereny przy wodzie, tak trzeba inwestować.- 2 4
-
2020-02-19 18:00
Kolejne zabranie plaży, aby kilku restauratoroów zarobili kasę (2)
Tam i tak już latem nie można się ruszyć, jest pełno ludzi, brak terenów do parkowania
- 3 2
-
2020-02-19 19:23
Jak jest pełno ludzi to i pieniędzy. Akurat miejsc postojowych nie jest szkoda, poprawić komunikację publiczną i na pas nadmorski wjazd tylko dla mieszkańców i służb oraz komunikacji.
- 0 3
-
2020-02-20 09:40
"kilku restauratorów zarobiło" albo "restauratorzy zarobili"
warto dbać o język ojczysty i pisać poprawnie!
- 0 0
-
2020-02-19 12:12
to może jeszcze rozbieżcie marine w Sopocie (3)
bo molo na piasku to nie to samo
- 31 16
-
2020-02-19 13:54
zabetonujumey tak jak cały Sopot !!!
- 6 2
-
2020-02-19 13:54
(1)
Najpierw popraw ortografie a potem zabieraj glos
- 4 3
-
2020-02-20 10:07
rozbierzcie
wstyd mi ;)
- 0 0
-
2020-02-19 12:13
No jak Was na to stać szanowni radni, (2)
to najpierw sami potrząśnijcie sakiewką i rzućcie grosze na to molo.
- 46 20
-
2020-02-19 14:10
A dziura i caly balagan(zeby nie powiedziec dosadniej )koło dawnego mola jak był tak jest.
- 1 1
-
2020-02-20 17:42
Przywrócić piękno Brzeźna, dawnego kurortu. Jestem za tym pomysłem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.