• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Raport z budowy: tak powstaje Trasa Słowackiego

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak powstają wszyskie odcinki Trasy Słowackiego.


Sprawdziliśmy, jak toczą się prace przy budowie Trasy Słowackiego. Robota wre, aż miło popatrzeć!



Pełną parą toczą się prace na trzech spośród czterech odcinków Trasy Słowackiego, której budowę zleca miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska. Przebieg Trasy Słowackiego w okolicach lotniska.
Tu drogowcy rozpoczęli prace najwcześniej, bo w marcu tego roku. Trasa Słowackiego w Rębiechowie i Matarni to najmniej skomplikowany odcinek spośród wszystkich zaplanowanych w ciągu Trasy Słowackiego.

Na wielu fragmentach widać już nawierzchnię bitumiczną, choć nie są to jeszcze wszystkie jej warstwy. Aktualnie drogowcy zajmują się budową chodników i ekranów akustycznych. Przyglądając się postępowi prac napotkaliśmy ekipę drogowców układających nawierzchnie na wysokości ul. Elewów zobacz na mapie Gdańska.

Wiele do zrobienia pozostało drogowcom w obrębie przejazdu kolejowego w pobliżu ul. Radarowej zobacz na mapie Gdańska. Trwają tam prace kanalizacyjne, które przedłużyły się o tydzień.

Lotniskowy odcinek Trasy Słowackiego ma być gotowy jesienią tego roku. Wykonawcą jest firma Wakoz, która za zbudowanie drogi otrzyma 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.

Miejski odcinek. Miejski odcinek.
Co udało się drogowcom dokonać od kwietnia tego roku, kiedy ruszyła budowa? Widać już światło trasy na jej górnym odcinku. Ułożono m.in krawężniki, które wytyczają przebieg obu jezdni przy zbiorniku retencyjnym "Srebrzysko".

W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale. Znajduje się on pięć metrów na południe od dotychczasowego koryta.

Prace toczą się też przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką i wiaduktu kolejowego, kawałek dalej w stronę Zaspy. Wznoszone są tam mury oporowe i przyczółki przyszłych obiektów inżynierskich. Na wsypie centralnej skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej wyrosły filary, które będą podpierać przyszłą estakadę.

Miejski odcinek Trasy Słowackiego buduje konsorcjum firm Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii za sumę 159 mln zł. Droga ma być przejezdna przed końcem przyszłego roku.

Droga Zielona. Droga Zielona.
Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa tego 2,1-kilometrowego odcinka zaczęła się najpóźniej. Tam w połowie sierpnia ruszyły prace rozbiórkowe na terenie ogródków działkowych po południowej stronie ul. Uczniowskiej.

Roboty toczą się w dość niecodziennej atmosferze, bowiem pracownicy podwykonawcy muszą nie tylko burzyć altany po rezydujących tam wcześniej działkowiczach, ale też chronić teren przed plądrującymi go zbieraczami złomu. - Trudno skupić się na pracy, grasuje tu kilkudziesięciu złomiarzy - opowiada nam jeden z pracowników.

Niebawem zniknie też z powierzchni ziemi stara lokomotywownia położona tuż obok ul. Kochanowskiego. Jej wyburzenie zaplanowano na początek września.

Odcinek Drogi Zielonej pochłonie z kasy miasta nieco ponad 135 mln zł. Firma Budimex zobowiązała się, że wybuduje go do końca 2012 r.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.

Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego. Przebieg tunelowego odcinka Trasy Słowackiego.
Na rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu i budowie dojazdów do tego obiektu trzeba jeszcze nieco poczekać. Konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction, złożyło odwołanie od drugiego rozstrzygnięcia przetargu. O sprawie pisaliśmy w połowie sierpnia.

Teraz Krajowa Izba Odwoławcza zbada odwołanie, którego podstawowym argumentem wciąż są niskie koszty wykonania. Konsorcjum Hydrobudowy, PBG S.A. i Aprivia S.A. z liderem - Obrascon Huarte Lain zaproponowało najkorzystniejszą ofertę, czyli budowę odcinka za 885 mln zł w 36 miesięcy. Jest to o propozycja o ok. 300 mln zł tańsza niż konsorcjum firm, której liderem jest FCC Connstruction.

Miejsca

Opinie (128)

  • Trasa przed remontem. (10)

    To dobrze ze cos sie w infrastruktórze drogowej dzieje. Ale czy jest to dobra robota? Czy w ramach oszczędności wykonastwo, materiał jest dobry? Czy zaraz po oddaniu lub nie wiele dalej nie czeka nas remont tej i innych nowych tras?

    • 35 78

    • Kto powie za ile będzie remont tej drogi?

      • 8 12

    • (4)

      maruda

      • 20 5

      • jaki maruda? (3)

        Skoro cos robią za moje, twoje pieniądze to mamy prawo wymagac dobrej roboty.

        • 9 15

        • (1)

          maruda

          • 15 6

          • maruda podatnik, kierowca,

            • 7 0

        • przestań stękać i...

          ..weź się do roboty!!

          • 13 2

    • Byk

      ... byk wali po oczach aż miło :)))

      • 7 0

    • Gościu powtarzasz głupoty, popatrz na obwodnice, Spacerową, Słowackiego

      remonty były 10 lat temu, widzisz gdzieś koleiny ?

      • 20 1

    • oby tylko globalne ocieplenie w październiku nie sypnęło śniegiem

      • 1 0

    • gikowski pr...

      i'm loving it ;). hipokryzja w najczystszej mozliwej postaci. ciekawe kiedy tak naprawde ktos przedstawi prawdziwa strone medalu tego super inwestora i ze to on jest winien opoznieniu prac na stadionie, i calej reszcie absurdow.na koniec pozdrawiam inwestora w szczegolnosci ponizsze suporexy :)karol k. - pseudonim "subklazula"bernard l. - pseudonim "siwz"malgorzata s. - pseudonim "zgodnie z siwz"anna d. - pseudonim "a co to siwz?"

      • 2 2

  • Ciągle jednak brak odcinka od Rzeczpospolitej do Hallera, ruch ma się kierować przez Jana Pawła i Czarny Dwór, bez sensu... (7)

    • 78 21

    • Robie! (1)

      Dajesz 100 mln zl i robie te droge od jutra, ok?

      • 9 8

      • Za 100mln to nikt łopatą nie ruszy tego odcinka drogi Darku.

        • 13 2

    • ok kosciuszki bedzie teraz zakorkowana..

      • 5 8

    • Wcale nie bez sensu

      To i tak BARDZO pomoże w odkorkowaniu Słowackiego i Podwala Przedmiejskiego.Tranzyt i tak w większości pojedzie Południową Obwodnicą, która już robią. Mało kto jadać z Wawy do Gdyni będzie się pchał mostem wantowym i przez miasto, skoro można obwodnicą południowa i potem "starą" obwodnicą. Oczywiście byłoby lepiej, gdyby została zachowana ciągłość, ale i tak będzie niebo lepiej niż jest teraz, więc pisać "bez sensu.." jest bez sensu.

      • 18 4

    • kto daje na takie poronione projekty unijną KASE? (1)

      toż to skandal!!! Najlepiej Polska poradziłaby sobie bez tej skorumpowanej Unii, bo jak można budować coś takiego?

      • 0 22

      • Skandalem jest to, że taki bezmózg jak ty dorwał się do kompa, dotarł jakoś na stronę trójmiasta i takie kretynizmy wypisuje!

        • 3 0

    • nikt nie wspomina o ECS?

      To ja nawiążę- co z Nową Wałową? Znowu będzie aneks? ;)

      • 1 1

  • grasujący złomiarze to naprawdę prawdziwa plaga (4)

    ostatnio wykręcili mi śruby z kół, mojemu wspólnikowi zabrali cały samochód

    • 31 23

    • (3)

      jak się jeździ złomem...

      • 29 0

      • Hehe, zabrali samochód... (2)

        ... tam, gdzie jego miejsce. Przynajmniej wspólnik może skupić się teraz na robocie a nie na utylizacji starego rumpla.A tak swoją drogą - dobrze, że robota idzie do przodu. Jak skończą to wszystko to będzie naprawdę miło - mam nadzieję, że skróci mi się czas dojazdu do pracy.

        • 10 4

        • nadzieja matką głupich

          pozdrawiam czule

          • 2 13

        • praca

          Jesli będziesz jeszcze ją miał.

          • 0 1

  • Się dzieje i dobrze

    Tylu prac remontowych i budów nie było u nas chyba od czasów powojennej odbudowy. A malkontenci narzekają.

    • 103 11

  • Panie Naskręt a może napisac raport z przygotowań odcinka od al. Rzeczypospolitej a al. gen. Hallera (2)

    Dlaczego dziennikarze milczą o tym że wspomniany brakujący odcinek nawet do 2020 roku nie powstanie i nie planuje się jego przez najbliższe 30 lat zrealizować.

    • 59 26

    • już było

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Co-z-brakujacym-odcinkiem-Trasy-Slowackiego-n46730.htmlPomyśl i poszukaj wcześniej , a nie podjeżdżasz z pretensją.

      • 25 3

    • I bardzo dobrze, że nie powstanie.

      Ta trasa powinna powstać tylko do Grunwaldzkiej. Zaś trasa Sucharskiego zupełnie wystarczy do Hallera. Ruch z tej trasy rozładuje się właśnie na Hallera i Marynarki. Jeśli trasa byłaby zrobiona przez całe miasto to tranzyt ruszyłby nią zamiast Obwodnicą Południową.

      • 19 12

  • Gdzie jest FRAG? Dlaczego nie bronią starej lokomotywowni? (2)

    Piękna przedwojenna architektura ulegnie zniszczeniu a FRAG milczy?

    • 27 39

    • Gdyby chcieli ocieplic styropianem lokomotywownię wówczas FRAG by protestował

      Gdyby chcieli ocieplić styropianem lokomotywownię wówczas od razu zgłosiłby się FRAG protestując i robiąc marsz styropianowy a tak zniknie kolejny obiekt przemysłowy piękny z cegieł jedyny taki zachowany w Gdańsku.

      • 6 6

    • dostali w lape

      bo dostali w lape

      • 0 0

  • To rozumiem,że korki na Słowackiego pójdą w zapomnienie (4)

    ???

    • 29 9

    • albo tylko przeniosą się niżej

      też dobrze :)

      • 6 2

    • Niestety nie

      Zainstaluja nam swiatla na nowej trasie...

      • 3 3

    • jeśli rozbudują handlowo teren Galerii B. i dworca (tak jak planują)

      to korki będą takie same.

      • 5 4

    • Nie znikną

      Skrzyżowanie z Grunwaldzką mimo estakady wcale nie będzie miało dużo większej przepustowości niż obecnie. Obstawiam, że korki w dół będą takie same.

      • 0 1

  • Bardzo ładnie (2)

    Budować Panowie budować! na razie jest ciężko poruszać się po Gdańsku ale jak skończycie będzie pięknie! Szkoda tylko, że ta inwestycja nie ruszyła o rok wcześniej.

    • 55 5

    • lub o dwa

      a jeszcze lepiej z 10 ...

      • 6 0

    • korki beda zawsze

      korki beda zawsze...

      • 0 0

  • "W sąsiedztwie "Garnizonu" trwają prace przy przełożeniu koryta Potoku Strzyża. (3)

    Woda z górnego tarasu Gdańska będzie niebawem płynąć w wykonanym z żelbetu kanale."Jak to zacznie wylewać po deszczykach to dopiero będzie.

    • 36 19

    • na planach i wizualizacjach ladnie wygląda a to najwazniejsze

      dla urzędników

      • 7 13

    • (1)

      Istniejące koryto to właściwie też jest betonowa rynna. Po to są tam zbiorniki retencyjne żeby można było zatrzymać w nich nadmiar wody podczas ulew i później spuszczać wodę powoli, odpowiednio do przepustowości kanału.

      • 24 1

      • szczególnie jak jakiś zbiornik peknie...

        ... tak jak w zeszłym roku. To będą dopiero fajerwerki wodne, strzelające z gruntu prosto w niebo. :)

        • 5 8

  • Płyty betonowe przy Manhattanie (3)

    A tak z innej beczki - pytam bo wiem, że zaglądają tu często osoby z dużą wiedzą. Czy przy okazji remontu linii tramwajowej i nawierzchni znikną betonowe płyty na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Nowej Dmowskiego (przy McDonalldzie)? O obiecywany tunel już nawet nie pytam...

    • 35 6

    • płyty to atrakcja Wrzeszcza nie będzie tunelu nie będzie asfaltu :)

      • 15 3

    • to jedyne miejsce we Wrzeszczu gdzie położono eksperymentalną nawierzchnię do badania wytrzymałości zawieszenia w samochodach i dopuki trwają prace badawcze pod kierunkiem prof.Jana Beton-Baton z płyty będą leżeć.

      • 27 4

    • Remont linii tramwajowej nie obejmuje remontu tej ulicy, także płyty zostaną. Wraz z modernizacją torowiska został odnowiony fragment al.Grunwaldzkiej i to by było na tyle w tym temacie.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane