• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wszystko o Trasie Słowackiego i Sucharskiego

Maciej Naskręt
15 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa Trasy Sucharskiego i Słowackiego może pochłonąć ponad 1,5 mld zł. Budowa Trasy Sucharskiego i Słowackiego może pochłonąć ponad 1,5 mld zł.

W minioną środę otwarto koperty w ostatnim spośród siedmiu przetargów na budowę Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Budowa pierwszej drogi okazała się dużo droższa niż zakładały władze Gdańska. Natomiast druga trasa wygenerowała oszczędności w budżecie.



TRASA SŁOWACKIEGO

Dwujezdniowa droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a lotniskiem. Droga została podzielona na siedem odcinków. Aktualnie istnieje tylko jeden z 2001 r. - wiodący przez las Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Obecnie prace toczą się na dwóch odcinkach: lotniskowym i miejskim. Kolejne dwa fragmenty (Droga Zielona i tunelowy) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Cztery odcinki mogą pochłonąć nawet 1,210 mld zł. Miasto miało zabezpieczone na ten cel ok. 161 mln zł mniej. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Przebieg Trasy Słowackiego na lotniskowym odcinku. Przebieg Trasy Słowackiego na lotniskowym odcinku.
Odcinek lotniskowy - między właśnie lotniskiem w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska, a ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska - ma liczyć ok. 2,8 km. W rozstrzygniętym w lutym tego roku przetargu wygrała firma Wakoz z Luzina. Za budowę drogi w terminie nieco ponad siedmiu miesięcy chciała 31 mln zł. Miasto przystało na te propozycje. Budowa rozpoczęła się w marcu. Dwujezdniową drogą przed lotnisko pojedziemy późną jesienią tego roku.

Gdańsk chciał przeznaczyć na inwestycję nie więcej niż ok. 77,9 mln zł. Zatem wybór wykonawcy z Luzina wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 46,9 mln zł.

Przebieg Trasy Słwoackiego przez Wrzeszcz i Zaspę. Przebieg Trasy Słwoackiego przez Wrzeszcz i Zaspę.
Odcinek miejski powstanie między rondem de la Salle zobacz na mapie Gdańska, a skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska - na granicy Wrzeszcza i Zaspy. Ten fragment ma liczyć 3,35 km długości i jest najdłuższym odcinkiem Trasy Słowackiego przeznaczonym do budowy. W rozstrzygniętym w lutym tego roku przetargu wygrało konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Za realizacje w terminie 20 miesięcy spółki zażądały od miasta 159 mln zł. Podpisano umowę w kwietniu i wtedy też ruszyła budowa. Dwujezdniową drogą przez Wrzeszcz pojedziemy pod koniec 2012 r.

Miasto na budowę miejskiego odcinka Trasy Słowackiego zabezpieczyło w budżecie ok. 341 mln zł. Wybór wykonawcy wygenerował w kasie miasta, dzięki niższej cenowo ofercie, oszczędności rzędu 182 mln zł.

Przebieg Drogi Zielonej. Przebieg Drogi Zielonej.
Droga Zielona zostanie wykonana między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Droga ma liczyć 2,1 km długości. W jej ramach planuje się budowę bezkolizyjnych zjazdów przed stadion w Letnicy. Na razie nie wiadomo, kto zbuduję drogę. Największe szanse ma firma Budimex, która złożyła najkorzystniejszą ofertę przetargu. Za budowę w terminie 18 miesięcy spółka zażądała od miasta 135 mln zł. Budowa miałaby rozpocząć się w czerwcu. Dwujezdniową drogą pojedziemy zatem pod koniec 2012 r.

Na budowę odcinka Trasy Słowackiego na granicy Letnicy, Brzeźna i Wrzeszcza w kasie miasta przeznaczono ok. 120 mln zł. Wybór najkorzystniejszej oferty wykonawcy wymaga doinwestowania 15 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą Tunel pod Martwą Wisłą
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji: Trasa Sucharskiego na przedsięwzięcie: Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, a Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość tego fragmentu wynosi 2,4 km. Tunel pod Martwą Wisłą ma wydrążyć maszyna-kret - Tunnel Boring Machine (TBM). Na razie nie wiadomo jaki wykonawca tego dokona. Największe szanse ma konsorcjum firm, którego liderem jest Hydrobudowa. Chcą oni z budową zdążyć w terminie 36 miesięcy za kwotę 885 mln zł. Budowa miałaby rozpocząć się w czerwcu.

Miasto na budowę odcinka Trasy Słowackiego przez Wrzeszcz przeznaczyło ok. 510 mln zł. Zatem wybór najkorzystniejszego wykonawcy wymaga dofinansowania nie małej sumy, bo 375 mln zł. Skąd mają pochodzić te pieniądze? Jeszcze nie wiadomo.

Kolejny raz prezentujemy wizualizację przyszłej Trasy Słowackiego.


TRASA SUCHARSKIEGO

Droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a drogami krajowymi. Trasa została podzielona na cztery odcinki. Aktualnie istnieje tylko jeden fragment drogi - most wantowy. Prace toczą się na jednym odcinku: portowym. Kolejne dwa (środkowy i przez olszynkę) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Trzy zadania mogą pochłonąć ok. 362,1 mln zł z budżetu miasta. Władze zgromadziły w kasie miasta o wiele więcej pieniędzy, by wybudować drogę - tj. ok. 527 mln zł. Inwestorem jest miejska spółka GIK.

Odcinek portowy Trasy Sucharskiego. Odcinek portowy Trasy Sucharskiego.
Odcinek portowy Trasy Sucharskiego połączy Terminal Promowy Westerplatte zobacz na mapie Gdańska z Węzłem Ku Ujściu. Ma on liczyć ok. 2,7 km. Będzie to fragment drogi o przekroju jednej jezdni. W rozstrzygniętym przetargu w lutym tego roku wygrała firma Skanska. Za budowę w terminie nieco ponad trzech miesięcy chciała 9,4 mln zł. Budowa rozpoczęła się w marcu. Dwujezdniową drogą pojedziemy w czerwcu tego roku.

Miasto na roboty budowlane przeznaczyło ok. 23,2 mln zł. Zatem wybór wykonawcy, którego centrala znajduje się w Skandynawii wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 13,9 mln zł.

Odcinek środkowy. Odcinek środkowy.
Odcinek środkowy o długości 2,7 km zostanie wybudowany między mostem wantowym zobacz na mapie Gdańska i Węzłem Ku Ujściu. Choć nie ma jeszcze rozstrzygnięcia przetargu, wszystko wskazuje na to, że wybuduje go firma Skanska, która wykonuje odcinek portowy. Złożyła ona najkorzystniejszą ofertę. Za budowę w terminie 17 miesięcy chce 184 mln zł. Budowa ma rozpocząć się na przełomie maja i czerwca tego roku. Dwujezdniową drogą pojedziemy pod koniec 2012 r.

Na roboty budowlane na gdańskiej Przeróbce władze Gdańska zabezpieczyły w budżecie ok. 292,5 mln zł. Zatem wybór skandynawskiego wykonawcy wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu ok. 108 mln zł.

Przebieg Trasy Sucharskiego przez Olszynkę. Przebieg Trasy Sucharskiego przez Olszynkę.
Odcinek przez Olszynkę o długości 2,8 km ma powstać między Węzłem Elbląska zobacz na mapie Gdańska na gdańskich Rudnikach, a budowaną Południową Obwodnicą Gdańska. Procedura przetargowa zbliża się ku końcowi. Aktualnie nie wiadomo, kto wybuduje ten odcinek Trasy Sucharskiego. Ogromne szanse ma firma Budimex. Złożyła ona najkorzystniejszą ofertę. Zresztą chce też budować Drogę Zieloną. Budimex zaproponował miejskiej spółce GIK budowę drogi przez Olszynkę w cenie 168,7 mln zł. Budowa ma rozpocząć się w czerwcu tego roku i potrwać, wg. oferty Budimexu, do końca 2012 r.

Na roboty budowlane na Olszynce władze Gdańska zarezerwowały w budżecie ok. 211,3 mln zł. Zatem wybór wykonawcy zmniejszy koszt inwestycji o ok. 42,6 mln zł.

Trasa Sucharskiego i Słowackiego są dofinansowanie w ok. 40 proc. kosztów kwalifikowanych z Unii Europejskiej - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałą kwotę wykłada miasto. Po 2014 planowana jest budowa kolejnych dwóch odcinków trasy.

Zobacz, jak może wyglądać Trasa Sucharskiego już pod koniec 2012 r.

Opinie (140) ponad 10 zablokowanych

  • wszystko fajnie ale dlaczego nie robiono tych przetragow wczesniej kiedy bylo wiadomo w jakim terminie jest Euro?... (16)

    • 125 29

    • Bo nie byliśmy gotowi z dokumentacją (1)

      Trzy kadencje Budynia to było widocznie zbyt mało czasu.
      No dobra, było minęło, niech chociaż to zbudują to będzie mega postęp.

      • 46 7

      • budyń będzie rządził wiecznie...

        ma czas. Ciemny lud z zaściankowego Gdańska go wybierze. Viva budyń.

        • 29 17

    • Pomyślmy... (4)

      Może dlatego, że koszt tych inwestycji to gdzieś tyle, ile wynosi 3/4 budżetu miasta? A przecież miasto ma i inne wydatki

      • 30 5

      • aha.. ECS... (3)

        • 24 12

        • to już zaczyna być nudne z tym ECSem... (2)

          ...słowo wytrych? miasto pokrywa tylko część kosztów ECS, a reszta jest dofinansowaniem, którego byśmy na nic innego nie dostali! z tych środków nie powstałby nawet milimetr drogi! jakbym zapytał "uśmieszka" jaki jest ostateczny wydatek miasta na ECS i jaki to jest procent budżetu miasta, to mogę się założyć, że by nawet nie wiedział. ECS to powinna być również nazwa fobii, która dotknęła niektórych gdańszczan. Żenująca jest dla mnie moda na powtarzanie przy każdej okazji "ECS=cało zło"

          • 20 17

          • (1)

            wytrychem zawsze można coś zrobić za ta część co miasto wykłada zbudować coś bardziej pożytecznego np place zabaw, wyremontować gdańskie zabytki, zmniejszy ilość dziur w drogach itd.
            a tak będzie tylko budynek mało potrzebny w okolicy placu pamięci stoczniowców którzy maja już dość słowa Solidarność a do tego będziemy płacić duże pieniądze na utrzymanie tego molochu i spłacać dług budowy tego.
            przecież nikt nie daje nic za darmo nawet unia.

            • 3 13

            • tak, tak, tak...

              gdyby nie ten budynek, to Gdańsk byłby krainą mlekiem i miodem płynącą... normalnie wszystko by zrobili za te pieniądze... i zabytki i dziury i place zabaw i "wszystko"... i to marmolenie o tym że unia nic za darmo nie daje... problem polega na tym że to co unia chce sobie "wziąć" to i tak "weźmie", a od nas zależy ile w zamian dostaniemy (póki jeszcze chcą nam dawać! zaraz będzie Ukraina, Chorwacja w kolejce do dofinansowania i jeszcze będziemy za unijną kasą!

              jak taki budynek w okolicy placu pamięci jest niepotrzebny to jaki jest potrzebny? centrum handlowe? hotel? może basen, albo plac zabaw?

              bądźmy w końcu dumni ze swojej historii i róbmy wszystko żeby cała Europa i świat ją zauważył, bo nasi rodzice, dziadkowie i również ci stoczniowcy zbyt wiele wycierpieli, żebyśmy się teraz wzajemnie tłukli!!!

              • 19 1

    • tere fere kuku (1)

      Na roboty budowlane na gdańskiej Przeróbce władze Gdańska zabezpieczyły w budżecie ok. 292,5 mln zł. Zatem wybór skandynawskiego wykonawcy wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu ok. 108 mln zł.

      A nie można napisać, że Miasto będzie musiało zaciągnąć mniejszy kredyt?

      • 26 1

      • A czy to nie jedno i to samo? Miasto zaciągnie mniejszy kredyt, zatem kasa miasta zaoszczędzi.

        • 7 13

    • Przetarg. (3)

      Człowieku, który próbujesz być mądry. Czy wiesz aby co to jest procedura przetargowa i jakie dokumenty są do niej potrzebne. Czy aby widziałeś na własne oczy dokumentację techniczną (projekt) choćby małej uliczki osiedlowej. Czy ty wiesz co znajduje się pod nawierzchnią jakiejkolwiek miejskiej ulicy - no tak do głębokości np. 4 m. Gdybyś to wiedział to na ten komentarz żałował byś klawiatury!

      • 16 7

      • Przetarg - śmieszne

        No to ja z innej beczki...co ma przetarg do tego...We wrześniu 2008 roku dokumentacja projektowa wpłynęła do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku...w 2010 roku była aktualizacja tej dokumentacji, a dlaczego? bo przez ten czas projekty leżały i nabierały mocy urzędowej...a tak to byśmy było na półmetku budowy...na drogi nie ma wtedy kiedy trzeba ale na ECS się znalazło gdzie nikomu to nie potrzebny budynek za 300 mln zł. Było trzeba po stoczniowe budynki zaadoptować gdzie się łączą z historią...ja na 100000% nie pojawię się w ECSie jak wybudują!!!

        • 3 8

      • odnosnie co znajduje sie 4m pod powierzchnia.Ostatnio na partyzantow pod

        kladziona warstwa piachu wystepuja fontanny z pekajacych przestarzlych rur .Czy
        w zwiazku z tym przewidziano harmonogram i kase na remonty tych fuszerek.
        Czy bedzie sie tak dzialo jak na lostowickiej gdzie jest zrywana nowa nawierzchnia jezdni.

        • 2 0

      • To, że miasto nie ma aktualnej

        dokumentacji miasta to tylko i wyłącznie wina miasta. To którędy lecą rury i inne instalacje miasto powinno mieć na planach już dawno i nie ważne, że była wojna (BTW w zeszłym stuleciu) czy kto był wtedy prezydentem.
        Budyń chwalił się, że cała dokumentacja jest gotowa tylko brakuje nam pieniędzy - skłamał nie pierwszy raz.
        Jak jesteś "ekspertem" od dokumentacji" to zapewne wiesz, że 99% czasu w jakim jest zatwierdzana nikt się nią nie interesuje, bo ona czeka na kolejny podpis lub pieczątkę lub spotkanie z mieszkańcami lub jak pan XXX wróci z urlopu.

        • 0 0

    • widać już postępy na Słowackiego łącznie z atrakcjami w ostaci piątkowej fontanny :)

      • 4 2

    • Bardzo dobrze, że przetargi są dopiero teraz (1)

      W boomie zapłacili byśmy więcej, a teraz, po kryzysie, wykonawcy opuszczają ceny, jak mogą.

      • 11 3

      • Jak sie oszczedza w Gdańsku

        Kto teraz pamięta o tunelach dla pieszych kolo Manhattanu i Galerii Bałtyckiej pod Grunwaldzką.
        Z oszczędności nie wybudowano ich mimo ze były w planach, miały usprawnić ruch samochodów i bezpieczeństwo pieszych.

        • 1 1

  • No i po problemie ! (4)

    No to mamy trasy z głowy,ale wizualizacje były piękne a i głosów przybyło ! Podnieść jeszcze ceny benzyny ! A idźcie wy włodarze do jasnej cholery !

    • 57 65

    • Kolego bez podpisu

      Dziwi mnie twój poziom inteligencji, piszesz od rzeczy. Jakbyś przeczytał artykuł, to byś zrozumiał, że wrzucając miasto i tak zyska 3,4mln zł. Pieniądze zaoszczędzone na trasie Sucharskiego pójdą na Słowackiego. Ale rozumiem Ciebie, chciałeś mieć jak najszybciej komentarz, nic nie pozostaje mi tylko cieszyć się twoim szczęściem. Przyjmij jeszcze pozdrowienia od osoby myślącej.

      • 10 7

    • piękne trollowanie :)

      nie ważne, że to bełkot, ważne że antyestablishmentowy! :) kolejny dzielny żołnierzyk Jarosława K. :)))

      • 13 10

    • "Miasto na budowę odcinka Trasy Słowackiego przez Wrzeszcz przeznaczyło ok. 510 mln zł. Zatem wybór najkorzystniejszego wykonawcy wymaga dofinansowania nie małej sumy, bo 375 mln zł. Skąd mają pochodzić te pieniądze? Jeszcze nie wiadomo."

      hmm. a ciekawe ile warta jest ziemia która za kadencji budynia trafila w rece czarnych pijaw (patrz ostatnie artykuly o ziemi pod koscioly) z mega upustami- 98%. malo im ze dostaja juz zwroty od panstwa.

      • 8 7

    • co włodarze miasta mają do cen paliwa?

      trollu do szkoły!

      • 7 1

  • A Gdańsk Południe? (6)

    A gdzie nowe drogi dla Gdańska Południe? Nowa Łódzka i co dalej? Gminna droga aż do Obwodnicy? Miasto ma gdzieś nowe dzielnice.

    • 75 75

    • Najpierw pomyśl ile lat czekały "stare" osiedla na Słowackiego (3)

      potem dodaj to do momentu w którym się wprowadziałe(a)ś na nowe i wiesz kiedy możesz się spodziewać.

      • 37 7

      • a gdzie ty dalej pojedziesż tą słowckiego .... (2)

        chyba, ze pracujesz na stadionie

        • 12 23

        • Cała

          • 1 1

        • Zaspa, Przymorze, Wrzeszcz do obwodnicy i na zachód

          to mało?
          I w drugą stronę, ci z góry na ww. rejony.
          Chcesz powiedzieć, że to jest tylko droga do stadionu?
          To skąd korki na niej? Kibice już jeżdżą "na zapas"?

          • 31 2

    • a ktoś kazał ci kupować mieszkanie w szczerym polu bez infrastruktury?

      • 28 21

    • Świętokrzyska ma status drogi wojewódzkiej.

      • 14 0

  • (1)

    Po jakiego grzyba dwupasmówka od budowlanych do lotniska?? Czyżby jakiś niezapowiadany wcześniej tranzyt powietrzny??

    Wszyscy i tak pojada na ul. Budowlanych do ronda (pomijam nawet temat tego rozwiązania) która to nawet pewnie nie jest w planach na przebudowę... a jest głównym tranzytem...

    • 27 59

    • Dwupasmówka od SKRZYŻOWANIA z Budowlanych do Spadochroniarzy!

      • 4 2

  • Panie Naskręt ile razy będziesz pan pisał o tym samym i wklejał te same wizualizacje?? (2)

    • 94 20

    • kiedy tu się nic nowego nie dzieje

      i trzeba bić tą samą pianę od nowa

      • 7 3

    • Myśle że ten artykuł ma na celu podsumowanie wszystkich przetargów...

      ...i pokazanie jak sytuacja wyglada po przetargach..

      A jak sie wszystko tak podliczy... Trase Słowackiego (deficytowa przez Tunel.. -162mln) i Trase Sucharskiego (oszczedności 165mln) To wychodzi ze i tak jesteśmy do przodu o 3mln!!:D

      Tyko teraz pytanie czy w UM przewidywali i dlatego przerzucili tunel na Słowackiego.. zeby potem to ładnie wygladało... Pytanie czy te "kosztorysy" to liczby z kosomosu..zeby potem były "oszczędności"...

      No i na końcu ostatnie pytanie.. Jeśli jesteśmy "na plus" to po co takie "spinki" ze nie zepnie sie nam budżet jeśli "Miasto zarezerwowało pieniądzie"??

      • 12 3

  • Ciekawe? (5)

    A co od ronda na Rzeczpospolitej? Zęby w parapet?
    Strumień samochodów wpierdzieli się w to rondo od Hynka i co dalej, murowany kilometrowy korek na tych światłach. Nic nie mówią kiedy nawet przetarg na nową Kościuszki i przy dawnym ETC.
    Nie chcę marudzić bo i tak dużo się robi ale ta sprawa jest porażką RM Gdańska, już nie mówiąc o milionerze budyniu wyhodowanym na naszej krwi :)

    • 105 12

    • Obie trasy to około 2 mld zł. (1)

      a niektórym wciąż mało. Bądźmy realistami.
      A po drugie po co nam tranzyt Matarnia-Olszynka?
      Taka relacja to tylko po obecnej obwodnicy i południowej.

      • 10 11

      • W samo sedno.....

        święta racja

        • 3 7

    • znaczy, że zaczynasz kumać, że poszerzanie dróg nie likwiduje korków (1)

      tylko je przesuwa gdzie indziej

      przemyśl korzystanie z kolei metropolitalnej, SKM, chodzenie piechotą i korzystanie z roweru - dla Ciebie i dla miasta to będzie duża korzyść

      • 12 16

      • Bo w Gdańsku buduje się bez sensu

        Jak np. Trasę W-Z która kończy się w "polu" bo miastu zabrakło kilkadziesiąt milionów... Teraz po kilkunastu latach z wielkim rozmachem wydaje kilkaset i ogłasza to jako wielki sukces.
        Tak jak w hydraulice: jak mamy rury o średnicy 10 cali i w dowolnym miejscu damy krótki odcinek o średnicy 5 cali (bo zabrakło nam pieniędzy) to przepłynie tylko tyle wody ile przez da radę przez tę węższy odcinek.
        Podobnie jest z drogami, ale nie jest prawdą, że szersze pasy nic nie dają, bo przydają się w sytuacjach awaryjnych np. wypadku, awarii autobusu etc.
        Gdybyśmy mieli wszędzie wąskie drogi to takie zdarzenie praktycznie korkuje całą drogę.

        Co do korzyści z komunikacji miejskiej to zobacz ile miliardów miasto do niej dopłaciło w ostatnich 10 latach a potem się rozpisuj jaka to ona jest wspaniała i tania...
        Gdybyś miał płacić 10 zł za bilet to pewnie byś zimą czy w deszczu "posuwał z buta".

        • 0 0

    • Korek przy rondzie ETC

      Lepiej było zamiast do ETC doprowadzić drogę do Jana Pawła przy stacji SKM na Zaspie i potem przekierować ruch na wyremontowaną Jana Pawła nad samo morze.

      • 18 5

  • Gdzie Ci wszyscy, którzy twierdzili, że po wyborach Gdańsk wycofa się z budowy Nowej Słowackiego? (2)

    Pamiętam jak jegomość wypisywał tutaj kilka razy na dzień swoje dyrdymały... Podobno w styczniu 2011 prezydent Gdańska miał to ogłosić, hehe

    A tutaj klops, budowa idzie w najlepsze. Może byś gościu przyznał się chociaż do własnej głupoty.

    • 77 16

    • (1)

      poczekaj na razie większość buduje sie na papierze zobaczymy czy w realu tez tak będzie

      • 4 21

      • Wystarczy przyjechac do Gdanska i zobaczyc

        Mozna odniesc wrazenie, ze buduje sie tylko na papierze jak o tym wszystkim wie sie tylko z gazet. Jak sie tu mieszka to wystarczy wyjsc z domu i sie rozejrzec.
        Wiec "gdanszanin", ale pewnie spod Koscierzyny ...

        • 21 4

  • Po Warszawie, to Gdańsk prowadzi największe inwestycje drogowe (i nie tylko) w kraju!! (5)

    bardzo mnie to cieszy i jestem dumny ze swojego miasta

    • 95 32

    • taaaaa (2)

      .....to że najwieksze to nie znaczy że najmądrzejszę. Buduje się niestety drogi ale ta najmniej obecnie potrzebne.

      • 4 43

      • najmniej potrzebne są twoje głupie komentarze

        • 38 3

      • A które to niby są bardziej potrzebne od obecnie budowanych.

        • 5 0

    • prędzej czy później ale drogi będziemy mieć

      to cieszy

      • 9 2

    • tylko że wszystki inne się sypie, kamienice, komunikacja, nie samymi drogami człowiek żyje, wolałbym kiepskie drogi, ale standard życia jak we Wrocławiu

      • 0 6

  • Budyniada.....sprzedać stadion. (15)

    W zeszły weekend po kilku latach przerwy byłem w Warszawie, gdzie po porostu poraziło mnie ile inwestycji drogowych poczyniono i jak poprawiono stan dróg. Takie same pozytywy widzę gdy wjeżdzam do Gdyni. W Gdańsku trasa Sucharskiego ani słowackiego niewiele rozwiąże, bowiem zdecydowanie więcej pojazdów porusza się w kierunku poprzecznym tj. w osi Orunia - Sopot i tutaj w pierwszej kolejności należałoby poczynic inwstycje by rozładowac te korki, choćby przez budowę jezdni ciągnącej się po drugiej stronie torów kolejki tj. przedłużyć Jana z Kolna, przy Leczkowa, przez Białą dalej ogródki działkowe na zaspie i w Beniowskiego aż do Pomorskiej. Tak jak w Gdyni mamy ciąg po odu stronach torów. Nie od dziś wiadomo, że budyń postawił na budowę tród TYLKO tych związanych z Euro 2012, ale niestety drugorzędnych z punktu interesu Gdańszczan. Tylko jeden odcinek Trasy Słowackiego jest potrzebny - od Niedzwiednika do Grunwaldzkiej. Budyn wykłada nasze pieniądze na budowe trasy do stadionu, a Przymorzacy, Oliwiacy, Wrzeszczanie, Chełmianie, Moreniacy itp. (sorry z te skróty), będą nadal kwitli w korkach. Wystarczu popatrzeć na wyremontowaną Marynaki Polskiej - dwa pasy w każdym kierunku i minimalny ruch. Owszem trasa Sucharskiego trochę rozładuje tranzyt przez centrum Gdańska. Uważam, że srodki które się łozy na trasę Słowackiego powinny zostać wykorzystane na przebudowę krajowej jedynki na Orunii gdzie nie spsób przejechać: nie dość że starszne korki na Okopowej i Orunii to jescze dziury makabryczne. A co do meriutum artykułu: jak budyniowi brakuje kasy to niech sprzeda udziały w stadionie albo jak może to cały stadion prywatnemu inwestorowi, który nam tu drugie FC Barcelona zorganizuje. Niestety drogi te które są potrzebne dla rozładowania są dla mnie ważniejsze niz wygodny do jazd do stadionu na trzy lub cztery mecze w Euro 2012. A tak przez budynia stoję w korkach zamiast spędzać czas z moimi "pisklętami" po pracy. pozdrawiam wyborców budynia, sprawców mojego nieszczęścia.

    • 85 97

    • Słuszna uwaga, bowiem (2)

      tylko trasa WZ z trwających obecnie inwestycji drogowych zwykłemu szaremu mieszkańcowi ułatwi codzienne życie. I to tylko mieszkańcom Jasienia/Karczemek zjeżdżającym do Gdańska Głównego. Reszta musi mocno poczekac.

      • 14 9

      • (1)

        a to, że ci z karczemek/jasienia przestaną omijać korki innymi innymi dojazdami do obwodnicy (przez kowale, przez owczarnię) nie zmieni natężenia na tych dojazdach? Sam jeżdżę z Oruni Górnej na Kaszuby lub na zakupy do Auchana czy Ikea i staram się nie jeździć WZ. Jak powstanie to będę nią śmigał tak jak inni sąsiedzi. Rozumiem, że ty się na "nią" obrazisz i będziesz ją bojkotował.

        • 9 3

        • Owczarnię

          Ty chyba coś brałeś. Mieszkańcy Karczemek, Jasienia będą omijac korki przez Owczarnię. A NIBY GDZIE TAM DOJEDZIESZ? Do Renka i na działki? Albo do zatkanej Kielnieńskiej. Gratuluję pomysłu. Muszę to przećwiczyć, żeby sprawdzić, czy wymyśliłeś to na trzeźwo. A z Oruni Górnej zawsze łatwiej dojeżdało się do twojego oszołoma właśnie OT, a nie WZ.

          • 3 2

    • Co ty porównujesz? Gdynię z Gdańskiem? Porównuj sobie z Rzeszowem

      • 13 2

    • najlepiej krytykować...;-/

      NIE WIEM JAK DŁUGO ŚLEDZISZ ROZWÓJ SIATKI DROGOWEJ W GDAŃSKU, ALE TRASA SŁOWACKIEGO JEST JUZ STARYM I NIEZBĘDNYM PROJEKTEM, TAK NA PRAWDE MIASTO GDAŃSK BUDUJĄC LOTNISKO W REMBIECHOWIE POWINNO NA SAMYM POCZĄTKU ZBUDOWAĆ DROGE SZYBKIEGO RUCHU ŁĄCZĄCA Z CENTRUM MIASTA, WSZELKIE SŁUŻBY RATUNKOWE W RAPORTACH WYTYKAJĄ TO ŻE NASZE LOTNISKO W PRZYPADKU KATASTROFY LUB INNEGO WYPADKU TRASA SŁOWACKIEGO W KIERUNKU SZPITALI NIE MA PASÓW RATUNKOWYCH LUB TRAS DWU PASMOWYCH. WIEC TRASA SŁOWACKIEGO TO PLANY DROGOWE Z BRODĄ I WG MNIE NIEZBĘDNE. JEŻELI CHODZI O TRASE SUCHARSKIEGO I OBWODNICĘ POŁUDNIOWĄ TO KOLEJNY STRZAŁ W 10!! TYM BARDZIEJ ŚRODKI UNIJNE NIE BĘDĄ ZAWSZE, WIEC ZA 5 LAT TO BĘDZIEMY MOGLI SOBIE JEDYNIE PODELIBEROWAĆ NA TEN TEMAT CO MOŻNA A CO NIE MOŻNA BYŁO ZROBIĆ ZA PIENIĄZKI Z UNII. OCZYWIŚCIE PROBLEM DOJAZDU DO DZIELNIC NA POŁUNIU MIASTA JEST DUŻY. ALE PO 2014 ROKU JAK UKOŃCZY SIĘ PLANOWANĄ SIATKĘ DRÓG TO RUCH W CENTRUM MIASTA ZOSTANIE ZNACZNIE ODCIĄŻONY. PATRZĄC NA INNE MIASTA KTÓRE JEDYNIE MARZĄ O OBWODNICACH W SWOIM MIEŚCIE JEDYNA RZECZ KTÓRA MARTWI TO SKALA INWESTYCJI CO CIĄGNIE ZA SOBĄ DŁUGI I ZACISKANIE PASA. ALE JAK NIC NIE BĘDZIE SIĘ ROBIĆ TO TEŻ NIE BĘZIE LEPIEJ WIEC PRZESTAŃMY BIADOLIĆ CO BYŁOBY LEPSZE A CO GORSZE I RÓBMY TO W ODPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI..NA POCZĄTEK ZALEGŁOŚCI A POTEM NOWE PROBLEMY. ....ACHA NIE GŁOSOWAŁEM NA BUDYNIA...MIŁOŚNIKA HIPERMARKETÓW W CENTRUM MIASTA...JEŻDŻĘ DOSYĆ DUZO PO POLSCE I UWAŻAM ŻE NIE WYPADAMY ŹLE A NAWET DOBRZE. CZYLI SZKLANKA W POŁOWIE PEŁNA A NIE PUSTA! POZDRAWIAM ;-))

      • 22 4

    • 1. Gdzie się porusza więcej pojazdów to sprawa dyskusyjna, a dodatkowo niektórzy jeżdżą naokoło byleby uniknąć korków.
      2. Droga czerwona? - popieram,
      3. Odcinek Grunwaldzka-Rzeczpospolitej jest baaardzo potrzebny.
      4. Obwodnica południowa wraz z trasą Sucharskiego mogą znacząco odciążyć Grunwaldzką czyli ciąg o który Tobie chodzi. Lipce-Olszynka-Tunel i jesteś na Hallera skąd droga otwarta do Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza, Sopotu a może i Gdyni.

      • 21 0

    • (2)

      Specjalnie pominales w swoich rozwazaniach pld obwodnice gdanska ktora rozladuje Ci ruch w centrum ? no pewnie bo wtedy Twoj post w calosci nie mialby sensu ...

      • 9 1

      • (1)

        Przecie to GDDKiA buduje i dla tranzytu, a nie dla Gdańszczan poruszających się w obrębie aglomeracji

        • 5 8

        • PRZECIE jeżeli tranzyt pojedzie tą drogą to nie będzie korkował centrum - czyli jest dla Gdańszczan.

          • 3 0

    • mylisz sie, dla kierunku pólnoc południu mamy już obwodnicę trojmiesta, ale słabo skomunikowaną z centrum. Węzeł Karczemki, obwodnica poludniowa, oraz nowa słowackiego poprawi tą sytuację i w ten sposob odciązy się grunwaldzka

      • 11 0

    • cholera niwstety wylosowałem zero biletów, wiec cała ta szopka jest mi niepotrzebna

      gdyby wpadł chociaż jeden to może te inwestycje by sie opłaciły :/

      • 1 3

    • Proponowałbym pojeździć po Gdańsku, a nie pisać bzdury. (3)

      Mówisz, że Gdynia ma dwie drogi po obu stronach torów. Problem w tym, że żadna z nich nie idzie przez Całą Gdynia, a tylko każda z nich trochę więcej przez połowę wpadając w kompletnie bezsensownym skrzyżowaniu w drugą drogę. Jedna to przedłużenie ciągu z Sopotu i leci "aż" do Centrum Gdyni, gdzie wpada w 10-lutego, chyba że pominiemy zwężania uznamy, że dalej to też droga ze stadem baranów co chodzi po niej środkiem i wylądujemy w Janka Wiśniewskiego, bo tam są znów są dwa pasy, ale to i tak prowadzi tylko do Kwiatkowskiego.
      Druga zaczyna się zaś od Chwaszczyńskiej i leci do drugiego końca. Problem w tym, że żadną z tych drug nie przejedziemy przez całą Gdynię tylko musimy skorzystać z Obu, bo póki co OPAT to tylko mrzonki.

      Biorąc pod uwagę te fakty, to Gdynia ma dużo gorszy przejazd w osi pionowej, a w osi poziomej to zupełnie nie ma już co porównywać.

      Dla przykładu, że Ciebie w Gdańsku dawno nie było pokaże Tobie, że Gdańsk posiada dwu pasmowe drogi Alternatywne.

      O trasie Św-Wojciech aż po Grunwaldzką pisać nie będę bo każdy ją zna. Oczywiście zastrzeżenia do Traktu Świętego Wojciecha ma każdy znas, ale całą ta trasa jest dwa razy dłuższa od całej Gdyni.

      Droga Alternatywna obecnie to Chłopska (plus przedłużenia), która biegnie od Wrzeszcza do Żabianki i właśnie dzięki obecnie omawianym trasom będzie biec aż do obwodnicy południowej. Zaraz ktoś powie, ale brakuje jeden odcinek ok, ale między tymi trasami można przejechać poprzez Hallera do Miszewskiego, Kościuszki i Czarny Dwór.

      Ponadto dzięki Sucharskiego doszła nam kolejna alternatywa na przyszłość do rozbudowy czyli Czarny Dwór i Dąbroszczaków.

      Mówiąc o Warszawie i porównując ją do Gdyni pewnie chciałeś pokazać nam, że wybudowano jeden węzeł, tyle że ten węzeł prawie nic nie zmienił, bo korki tam prawie nie zmalały, bo to połączenie dróg równoległych, a nie prostopadłych. W Warszawie zaś węzły powstają dla drug prostopadłych i nie dwu poziomowe jak w Gdyni, a 3 poziomowe. Dla twej wiadomości taki duży węzeł powstaje w Gdańsku który mocno usprawni połączenie trasa W-Z Obwodnica.

      Ponadto sprawdź sobie kiedyś natężenie na głównych drogach w Gdańsku i w Gdyni to zobaczysz różnicę. Potem sprawdź kilometry drug dwu pasmowych i zastanów się czemu jest ich nie 2 razy więcej, a aż 4. Potem zobacz, że w Gdańsku największy ciąg pojazdów nie odbywa się tylko w Osi Pionowej, a raczej od Północy w do Centrum w Osi Pionowej, a od Centrum w osi Poziomej po trasach W-Z i Słowackiego.
      Oczywiście zaraz odezwą się z Pruszcza, że oni jeżdżą z Pd do centrum, ale jest ich mniej niż dojeżdżających z osiedli na zachód od Centrum lub z osiedli na Pn od Centrum.

      • 7 0

      • no to jak jest tak fajnie...to dlaczego są korki??? (2)

        • 1 1

        • Korki będą zawsze

          Proponuje przejechać się do Warszawy, a zrozumiesz co to są korki i ile się traci na dojazdy codzienne. U nas w większości w jedną stronę jedzie się maksymalnie 1h, za to w Warszawie 1h to jest standard minimalny, a nie maksymalny.

          Pytasz się czemu są, bo im bardziej miasto się rozbudowuje tym większe one będę, bez róznicy jak super będzie miało zbudowaną siatkę drug.

          Po drugie opisałem jak będzie jak dobudują aktualnie budowane drogi.

          • 2 1

        • Kicia, jak się mieszka w mieście to są w nim korki.

          Proste ? Pokaż duże miasto bez korków. Natomiast jak się mieszka na wsi to korków nie ma wcale, lub są małe. Proste ? Proste.

          • 2 0

  • Autka dojadą do Al. Zwyciestwa (2)

    Pieknie i elegancko.
    Stworzy to jednak korek gigant w tym miejscu

    • 44 12

    • ....SMERF MARUDA...;-)

      OGLĄDNIJ DOKŁADNIE UKŁAD DROGOWY, WŁĄCZENIE DO GRUNWALDZKIEJ LUB UKŁAD DROGOWY OMIJAJĄCY CENRTUM MIASTA POZWALAJĄCY DOJECHAĆ DO STOCZNI I PORTÓW CO ODCIĄŻY JANA Z KOLNA N.PORT I INNE....I DOPIERO WKRĘCAJ SWOJE MARUDY NA FORUM, ...KOLEJNY NIEDOINFORMOWANY KRYTYK,POCZEKAJMY ZOBACZYMY TROCHĘ OPTYMIZMU..LUDZIE ILE MOZNA BIADOLIĆ TO NASZA DOMENA ;-/

      • 4 4

    • Alei Rzeczpospolitej, nie Alei Zwycięstwa!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane